De o buna bucata de vreme, pe piata auto nu se mai cumpara masini, ci preturi. Intr-o faza incipienta, fenomenul a aparut pe la sfarsitul lui 2008, atunci cand oamenii achizitionau discounturi, pentru ca asta era la moda. Aveai un discount maaaaare la masina, aveai foarte multe sanse sa o vinzi (exista si o poza celebra, care a facut furori, in care un delaer auto – din Constanta parca – oferea un autoturism clasa B, proaspat lansat, ca bonus la achizitionarea unui SUV). Daca aveai doar un pret corect si o masina buna, vindeai foarte greu sau deloc.
Anul 2009 a adus ca principala noutate transformarea preturilor cu discount din 2008, in noile preturi de lista, de criza, pentru multe din brandurile care se vand in Romania. Unii au mai tinut coada, pardon – pretul, sus, dar totdeauna masinile se vindeau la promotie. (Exista un caz in care un model a beneficiat de “pret special de lansare” vreo 9 luni. Noroc cu “Rabla” 2010, care a oferit importatorului ocazia sa dea vouchere gratuite, ca altfel mai lansa modelul vreo doi ani.).
Acum, cu “Rabla”, romanii nu mai cumpara masini, nu mai cumpara discounturi, ci preturi. Nu conteaza brand, nu conteaza model, nu conteaza confort, nu conteaza dotari, nu conteaza siguranta in trafic, important e sa nu coste peste 5-6.000 de euro (plus cele 3 prime de casare). Asta este intrebarea la care trebuie sa raspunda afirmativ cei care vor sa supravietuiasca in industria auto si in anul de gratie 2010: de cinci mii, aveti?

About The Author

3 Responses

  1. caltroian

    Probabil la anul vom avea 5 prime de casare…si tot asa…
    Recunosc , atunci cand mi-am luat Logan-ul, m-am uitat cu un interes de moment si la Chevrolet-ul Aveo din showroom-ul de langa ce avea pretul de 4000 eur + prima de casare (la momentul respectiv).

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.