Niciodata nu mi-au placut companiile mari. Nu pentru simplul motiv ca sunt mari, ci pentru simplul motiv ca sunt idioate. Si n-ar fi vorba de sefi sau de altcineva, ci de mentalitatea ce se dezvolta in interiorul companiei.

Azi avem Altex (din nou), care dupa vreo 600 de comentarii ale angajatilor lor la mine pe blog, s-au trezit sa isi trimita departamentul IT sa vina sa zica ca interzice accesul din cadrul companiei pe blogul meu. De parca ei hotarasc internetul sau nu.

tot altex

N-ar fi iarasi nimic rau cu Altex, dar atat timp cat angajatii lor vin si isi varsa naduful la mine pe blog, iar compania Altex nu ia nici o masura, inseamna ca nu le pasa. Mai mult, avand un comportament comunist si inchis la minte, sefii companiei Altex ordona sa se interzica accesul pe piticu.ro al angajatilor Altex. Asa incat sa nu mai scape din firma frustrari, scandaluri, date pentru concurenta si asa mai departe.

In spate raman doar angajatii care sunt prost platiti, cei care muncesc mult prea mult si persoanele care sunt obligate sa ramana angajate in firma.

Eu stau si ma intreb totusi, cine naiba sunt fetitzele alea care au primit masini noi pe care scrie Altex si care habar n`au sa conduca prin oras. Sunt cumva persoane care s-au remarcat “in munca”, au castigat premii, au vandut cel mai mult? Sau sunt persoanele alea care au spirit de echipa, isi ajuta colegii si au initiative la team building-uri si nu numai.

Eu sunt doar un blog, nu sunt aici ca sa fac reclama lui Altex sau sa nu ii fac reclama. Insa atat timp cat Altex vrea ca datele din interiorul firmei sa ramana in interiorul firmei, iar vrea ca firma sa se vada bine in exterior, atunci sa vina firma si sa se bucure de suportul intregului personal, nu sa trimita o fufa in fatza care sa aibe masina ( sa nu stie sa conduca ), sa se laude ea ca ce frumos e in firma, iar prin spate vin angajatii si ii injura pe unde apuca.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

12 Responses

  1. csoreul

    E trist dar adevarat…
    fratilor altexul chiar e pe punctul de a se destrama
    Am lucrat 5 ani si nu credeam ca o sa se ajung in situatia asta

    Reply
  2. Ana Holding

    Cata foame mai oamneni buni. La propriu pentru cei angajati pana in functia de RM. La japca, manevre, “descurcat” ( si suma lor inmultita cu mult pupat in cur) de acolo in sus. Sa vin cu cateva precizari, pareri pur personale :

    hmmmm….

    1. e criza, se folosesc de ea ca sa faca ce vor: disponibilizari, taiat salarii, etc., dar: la nivel macro chiar au nevoie de asta ca sa supravietuiasca. lui dan o, dupa cum e si normal, ii e mai aproape camasa (firmele lui ) decat o mana, doua de angajati; si este normal, deoarece nici angajatilor nu le pasa de pierderile firmei ci doar de ceea ce duc acasa. iar ce spune ochiazzuri e o aberatie: eu, ca si client, ma astept sa fiu servit cum trebuie, indiferent ce probleme are angajatul din fata mea. si da, in principiu acel angajat este o sluga a mea, pentru ca de pe urma mea isi ia banii aceia, putini, cat or fi ei. oricand e liber sa mearga la mai bine daca are oferte. dar la valoarea majoritatii lor, ma indoiesc ca ii va vana cineva.
    2. altex si mg nu vor da faliment. am trecut la o piata de consum, nu mai tinem framul 40 ani si il lasam mostenire copiilor. vor suferi rau in 2010 si ceva 2011, daca estimarile mele sunt corecte, vor mai inchide ceva magazine si vor da afara poate inca pe atatia cati au dat, dar nu vor muri… nu uitati ceva: nu vanzatorii aduc clienti in magazin, ei pot cel mult sa-i alunge, dar si asta este greu. brand-urile altex si mg vand, av-ii trebuie doar sa ajute acest proces. o fata zambitoare si oferirea de informatii pertinente sunt un mare plus, dar nu atat de mare cata importanta ii acordati voi. sa mai adaug cate teste am facut in magazine in toata tara (si aici nu ma refer doar la altex si mg, ci si la flanco, domo, carrefour, metro, real etc) si ce surprize am avut? cati dintre av-i stapaniti informatii complete despre macar 50% din produsele pe care le reprezentati? RM-ii cat de bine stiu sa puna in valoare produsele la raft? cu o singura chestie sunt de acord, directorii de magazine sunt aproape nuli, fosti ciocanari, sudori si controlori de bilete la mall. au rolul doar de interfata cu superiorii, pentru ca aceia nu pot vb cu 20 insi X zeci de magazine din subordine. sunt supraevaluati, mult prea bine platiti si de aceea le tzatzaie curul pentru functiile lor, pentru ca daca ii ia cineva la analizat s-ar sparge ca niste baloane de sapun.
    3. pentru ca am ajuns la dat afara, e oarecum normal sa existe nepotism, se petrece in toata lumea in marile companii. un om ca ostahie nu poate controla pana la ultima ramura a arborelui, e necesar sa aiba reprezentanti de incredere. aici apare prima problema: ca orice om ii considera de incredere pe cei cu care a lucrat de multa vreme si….rudele 🙂 care la randul lor au o “camasa” mai aproape de piele decat firmele lui 🙂 si ii prezinta realitatea distorsionat, ca sa le fie lor bine. si asa mai departe, pe arbore in jos…. (exista si aici solutii, dar, din pacate ostahie-care e un baiat istet, dar nu STUDIAT in acest domeniu- nu le poate vedea. si nimeni din jurul lui si cei in care are incredere nu au interesul sa i le prezinte)
    4. daca am ajuns la oamenii din jurul lui, acestia sunt -cum ar si trebui de altfel- oameni capabili pe functiile lor, mai capabili decat ostahie in sine. dar au si ei “camasa” si nu trag pentru firma ci pentru veniturile lor personale. acestia sunt cei mai periculosi pentru dan o, pentru ca traseaza directive, iar firmele lui au pierderi imense, de milioane de euro, datorita unor decizii care aduc acestor oameni cateva zeci de mii pana la cca 200.000 de euro. si pe acestia ii numeri pe degetele de la maini. din pacate pentru el se bucura de increderea lui si il adancesc mai rau in ignoranta. sunt la fel cu directorii de magazine, doar ca sunt pregatiti si stiu foarte bine ceea ce fac.
    ufff, sunt foarte multe de spus, dar nu e nici timp, nici spatiu.

    concluzie:
    fiecare are pe masura capacitatilor lui. dan o, istet si moldovean siret (ATENTIE: nu vreau sa sune peiorativ sau afront) in sensul bun, s-a descurcat cat a putut sa tina in mana toate cele si cat trend-ul din piata i-a fost favorabil. acum ca da de greu si nu poate tine legatura personal pana la ultima opinca, are mari probleme datorita oamenilor de care s-a inconjurat, care EVIDENT nu-i reprezinta lui interesele, ci doar propriilor persoane. ceilalti, cei care scrieti pe aici, sunteti limitati de capacitatile voastre intelectuale. nu v-a cerut nimeni MBA-uri si doctorate la angajare. daca erati buni cu adevarat in orice domeniu ati fi lucrat in acel domeniu si pe alti bani. voi vreti bani, dar nu va pricepeti la nimic, din pacate nici la vanzari. stiu ca este dur ce scriu aici, dar este crudul adevar si daca va uitati in oglinda cand nu mai e nimeni in camera imi veti da dreptate. scriu unii si altii ca abia asteapta sa dea faliment, desi ei inca lucreaza acolo. pai dati-va fratilor demisia, ca e acelasi rezultat, poate chiar mai bun: in caz de faliment nu mai luati 2 salarii compensatorii. dar sunt convins ca nu o vor face, pentru ca sunt prea slabi psihic si nepregatiti si nu ii va lua nimeni de buni in alta parte. in schimb isi refuleaza frustrarile din spatele unor ID-uri pe diverse site-uri. cine e capabil de altceva, a plecat de mult din vanzari directe si nu pierde vremea pe aici…

    astept oricand pareri pe dan.neamt@yahoo.com. chiar si injuraturile frustratilor vor fi binevenite…si sunt convins ca vor sosi 🙂

    sper ca o considerati ca o parere neutra, deoarece nu am nici un interes, de nici o parte si nici nu sunt implicat in vreun fel in afacerile lui dan o

    Reply
  3. Ana Holding

    Cata foame mai oamneni buni. La propriu pentru cei angajati pana in functia de RM. La japca, manevre, “descurcat” ( si suma lor inmultita cu mult pupat in cur) de acolo in sus. Sa vin cu cateva precizari, pareri pur personale :
    1. e criza, se folosesc de ea ca sa faca ce vor: disponibilizari, taiat salarii, etc., dar: la nivel macro chiar au nevoie de asta ca sa supravietuiasca. lui dan o, dupa cum e si normal, ii e mai aproape camasa (firmele lui ) decat o mana, doua de angajati; si este normal, deoarece nici angajatilor nu le pasa de pierderile firmei ci doar de ceea ce duc acasa. iar ce spune ochiazzuri e o aberatie: eu, ca si client, ma astept sa fiu servit cum trebuie, indiferent ce probleme are angajatul din fata mea. si da, in principiu acel angajat este o sluga a mea, pentru ca de pe urma mea isi ia banii aceia, putini, cat or fi ei. oricand e liber sa mearga la mai bine daca are oferte. dar la valoarea majoritatii lor, ma indoiesc ca ii va vana cineva.
    2. altex si mg nu vor da faliment. am trecut la o piata de consum, nu mai tinem framul 40 ani si il lasam mostenire copiilor. vor suferi rau in 2010 si ceva 2011, daca estimarile mele sunt corecte, vor mai inchide ceva magazine si vor da afara poate inca pe atatia cati au dat, dar nu vor muri… nu uitati ceva: nu vanzatorii aduc clienti in magazin, ei pot cel mult sa-i alunge, dar si asta este greu. brand-urile altex si mg vand, av-ii trebuie doar sa ajute acest proces. o fata zambitoare si oferirea de informatii pertinente sunt un mare plus, dar nu atat de mare cata importanta ii acordati voi. sa mai adaug cate teste am facut in magazine in toata tara (si aici nu ma refer doar la altex si mg, ci si la flanco, domo, carrefour, metro, real etc) si ce surprize am avut? cati dintre av-i stapaniti informatii complete despre macar 50% din produsele pe care le reprezentati? RM-ii cat de bine stiu sa puna in valoare produsele la raft? cu o singura chestie sunt de acord, directorii de magazine sunt aproape nuli, fosti ciocanari, sudori si controlori de bilete la mall. au rolul doar de interfata cu superiorii, pentru ca aceia nu pot vb cu 20 insi X zeci de magazine din subordine. sunt supraevaluati, mult prea bine platiti si de aceea le tzatzaie curul pentru functiile lor, pentru ca daca ii ia cineva la analizat s-ar sparge ca niste baloane de sapun.
    3. pentru ca am ajuns la dat afara, e oarecum normal sa existe nepotism, se petrece in toata lumea in marile companii. un om ca ostahie nu poate controla pana la ultima ramura a arborelui, e necesar sa aiba reprezentanti de incredere. aici apare prima problema: ca orice om ii considera de incredere pe cei cu care a lucrat de multa vreme si….rudele 🙂 care la randul lor au o “camasa” mai aproape de piele decat firmele lui 🙂 si ii prezinta realitatea distorsionat, ca sa le fie lor bine. si asa mai departe, pe arbore in jos…. (exista si aici solutii, dar, din pacate ostahie-care e un baiat istet, dar nu STUDIAT in acest domeniu- nu le poate vedea. si nimeni din jurul lui si cei in care are incredere nu au interesul sa i le prezinte)
    4. daca am ajuns la oamenii din jurul lui, acestia sunt -cum ar si trebui de altfel- oameni capabili pe functiile lor, mai capabili decat ostahie in sine. dar au si ei “camasa” si nu trag pentru firma ci pentru veniturile lor personale. acestia sunt cei mai periculosi pentru dan o, pentru ca traseaza directive, iar firmele lui au pierderi imense, de milioane de euro, datorita unor decizii care aduc acestor oameni cateva zeci de mii pana la cca 200.000 de euro. si pe acestia ii numeri pe degetele de la maini. din pacate pentru el se bucura de increderea lui si il adancesc mai rau in ignoranta. sunt la fel cu directorii de magazine, doar ca sunt pregatiti si stiu foarte bine ceea ce fac.
    ufff, sunt foarte multe de spus, dar nu e nici timp, nici spatiu.

    concluzie:
    fiecare are pe masura capacitatilor lui. dan o, istet si moldovean siret (ATENTIE: nu vreau sa sune peiorativ sau afront) in sensul bun, s-a descurcat cat a putut sa tina in mana toate cele si cat trend-ul din piata i-a fost favorabil. acum ca da de greu si nu poate tine legatura personal pana la ultima opinca, are mari probleme datorita oamenilor de care s-a inconjurat, care EVIDENT nu-i reprezinta lui interesele, ci doar propriilor persoane. ceilalti, cei care scrieti pe aici, sunteti limitati de capacitatile voastre intelectuale. nu v-a cerut nimeni MBA-uri si doctorate la angajare. daca erati buni cu adevarat in orice domeniu ati fi lucrat in acel domeniu si pe alti bani. voi vreti bani, dar nu va pricepeti la nimic, din pacate nici la vanzari. stiu ca este dur ce scriu aici, dar este crudul adevar si daca va uitati in oglinda cand nu mai e nimeni in camera imi veti da dreptate. scriu unii si altii ca abia asteapta sa dea faliment, desi ei inca lucreaza acolo. pai dati-va fratilor demisia, ca e acelasi rezultat, poate chiar mai bun: in caz de faliment nu mai luati 2 salarii compensatorii. dar sunt convins ca nu o vor face, pentru ca sunt prea slabi psihic si nepregatiti si nu ii va lua nimeni de buni in alta parte. in schimb isi refuleaza frustrarile din spatele unor ID-uri pe diverse site-uri. cine e capabil de altceva, a plecat de mult din vanzari directe si nu pierde vremea pe aici…

    astept oricand pareri pe dan.neamt@yahoo.com. chiar si injuraturile frustratilor vor fi binevenite…si sunt convins ca vor sosi 🙂

    sper ca o considerati ca o parere neutra, deoarece nu am nici un interes, de nici o parte si nici nu sunt implicat in vreun fel in afacerile lui dan o

    Reply
  4. ionut

    Buna ziua,

    din pacate trebuie sa va aduc la cunostinta urmatoarea situatie : ma numesc Codreanu Ionut Eugen avand cnp 18401am fost angajat in cadrul firmei dumneavoastra in perioada 10.10.2005-24.07.2010,in aceasta perioada am avut puctul de lucreu la magazinele: MG MALL VITAN,MG BRICOSTORE SI MG FOCSANI,in periada lucrata am ocupat de 2 ori functia de raion-manager plus ca de foarte multe ori am fost cel mai bun vanzator al luni fara sa primesc nici o bonificatie in plus la salariu fapt care a fost de inteles la perioada actuala,nimic de spus,pe data de 24.07.2010 mi-am depus demisia din cadrul firmei dumneavoastra, ca ori ce angajat am dorit sa primesc garantia stransa dea lungul timpului,in contul meu sa stran suma de 4300 ron,in momentul in care am solicitat garantia mi sa comunicat verbal ca am niste retineri in periada cand lucram la MG MALL VITAN de 5300 ron care reprezinta inventare nesemnate,motivul pentru care la acea data nu am semnat acele inventare a fost din cauza persoanei Alexandu Oprita,care dupa cum stim a sustras mai multe produse din magazin de o valoare considerabila,suma iesita lipsa sa impartit angajatilor din cadrul magazinului, implicit si mie,la primul inventar nu sa numarat corect lipsa pentru ca lipsa initiala era mult mai mare,la o luna sa realizat un nou inventar care la fel nu au fost gasite foarte multe produse,suma lipsa a fost iarasi impartita angajatilor,va duc la cunostinta ca eu nu am semnat acele inventare ca nu mi sa parut normal ca “altul fura si eu platesc” conform legii in vigoare firma nu poate face nici un fel de retinere de inventar decat cu ordin judecatoresc,A doua problema a fost marea mea mirare cand am primit ultimul fluturas , in cadrul firmei am adunat de-a lungul timpului 8 saptamani de concediu de odihna,in momentul plecarii mele aceste 8 saptamani sau transformat intr-o suma de bani suma 1030 lei,suma care mi-a fost oprita integral fara nici un motiv anume si mai ales fara semnatura,consider ca sau facut grave incalcari legale ,nu se pot apri bani decat cu ordin judecatoresc iar pentru a obtine ordin judecatoresc se constituie proces si in urma instantei judecatoresti se apresc acesti bani,va aduc la cunostinta ca nici o persoana din cadrul departamentului pe care il conduceti nu a vrut sa-mi dea un raspuns la mailuri-le mele,mie rusine sa va zic dar nu credeam ca dupa aceasta perioada care mi-am petrecut-o in cadrul firmei ALTEX sa plec cu obrajii in pamant,tinand cont ca am fost un angajat model enumerandu-ma printre cei mai capabili angajati ai dumneavoastra
    Va rog sa reanalizati situatia mea pentru ca doresc sa las loc de buna ziua in fata dumneavoastra si al firmei
    Doresc, daca e cazul,pentru lamurirea acestei situatii o intrevedere cu dumneavoastra l
    Va multumesc in primul rand ca ati citit acest mail si in al doilea rand ca veti incerca sa indreptati situatia.

    asa sa intamplat unui angajat ca mine in cadrul firmei altex…

    Reply
    • matei

      5 ani ai bagat? si nu ti-ai facut nimic in plus? pfuu slab ; pute-ai sa cumperi tot magazinul la jumate de pret ca nimeni nu observa , si eu am lucrat la ei, da nu atata ca tine – nu zic salar mizer – da asta nu a insemnat ca nu mi-am putut face de 4/5 ori salaru intr-o luna “exclus furturi” alta varianta – multa mai buna si mult mai eficienta – ii intersant ca nimeni nu s-a prins de treaba asta , mai exact cei de la bucuresti ; chiar ca cea mai tare firma din Romania – chiar imi place , si imi pare bine ca am plecat ca macar stiu ce ii in “spatele usilor” – O GRAMADA DE LINGAI!!!

      Reply
  5. WTF

    Departament It .
    Functia A.V.
    Salariu 700 lei + bonuri.
    Oras Bucuresti.
    Magazin $%^$#$.
    Program 12 zile cu 2 libere

    Reply
    • buburel

      este inca foarte adevarata toata situatia din altex ….din pacate astia ne considera sclavi abia astept ziua in care o sa parasesc jobu asta de cacat.

      Reply
  6. Claudiu

    nu va complicati cu mizeria de Altex. Sunt niste mincinosi ordinari.

    Am dat comanda si dupa 12 zile nu am primit produsul desi am vorbit de cateva ori si am trimis 7-8 mail-uri (am primit si un raspuns cu un termen limita care oricum nu a fost respectat). In a 13-a zi de asteptare am comandat de pe alt site de profil si a 2-a zi la ora 10 aveam produsul in mana.

    Reply
  7. Florentin

    Am cumparat din Altex Focsani un produs (pachet de 230x170x230 mm)de 640 de lei. La casa, am fost intrebat daca doresc si o sacosa. La raspunsul meu afirmativ, mi s-a comunicat: inca 1,50 lei.
    Am simtit un dispret total fata de politica firmei ALTEX. Am sa ma gandesc bine daca merita sa mai fac cumparaturi de la ei. Va doresc clienti tot mai putini!!!!!!!

    Reply
  8. Marius

    De ce mă iau drept fraier cei de la Altex?
    Fireste, pentru că pot.
    Defectul e din vina clientului ? Si eu imi voi face un scop din a demonstra
    cum isi bat ei joc de noi pe banii nostri. Îmi pare inspaimantator de necivilizat
    ce se intampla in tara asta, unde clientul nu doar ca nu e stapanul nostru, dar
    este luat de fix prostu’ satului. Consider deci ca e de datoria mea sa vin
    cu acest mesaj pe aceasta retea Daca e sa facem show, atunci sa il transformam
    in campanie. Nu stiu dacă le pasă, dar mă pot strădui să aflu. O iau cu inceputul
    si incerc sa nu ma lungesc. În luna Octombrie a anului curent, mai exact in
    data de 28.10.2015, am cumpărat un TV PANASONIC de la societatea Altex. Este dealtfel
    singura data cand ma lovesc de o asemenea situatie, achizitionand in timp mai multe
    produse insa de data aceasta constat cu regret ca ghinionul s-a afisat si in pragul
    usii mele. După 22 de zile, perioada in care am fost diagnosticat cu hernie de disc
    si urmand internare spitaliceasca, tratamente, consultatii samd, revenind la domiciliu,
    decid sa desfac produsul achizitionat si sa ma bucur de alegerea facuta. Gandeam ca
    destul am suferit cu boala si daca tot sunt in repaos medical pentru o perioada indelungata,
    macar produsul sa-mi mai aline din suferinta. Nu pot si nu stiu cum sa explic starea
    pe care am simtit-o in momentul despachetarii tv-ului si constatand ca prezinta
    o imensa spartura a ecranului (display-ului), pur si simplu nu am avut reactie, mut, socat…
    La o asemenea situatie, tot ce am mai putut face, a fost sa incerc sa contactez serviciul
    relatii clienti, sa trimit mail-uri prin formularele specifice in astfel de cazuri,
    ceva care sa duca la o solutionare amiabila. Desi nu ma asteptam
    sa trec prin nenumarate obstacole si sa fiu refuzat categoric de orice dialog si
    explicatii a situatiei, am tot sperat ca voi gasi intr-un final, o sansa de rezolvare,
    o urma de omenie si bun simt, insa zadarnic. Refuzul acesta categoric in a gasi o soluie,
    m-a facut sa vin cu acest mesaj. Stiu că în certificatul de garantie cat si pe site,
    scrie negru pe alb că dacă aparatul prezinta urme de folosinta sau socuri mecanice,
    nu intra in discutie serrvice-ul sau inlocuirea, insa care este vina mea, unde am gresit
    in toata aceasta situatie ? Stiam doar faptul ca in termen de 31 de zile pot renunta
    sau cere schimbarea lui, desi nu asta imi era intentia, a fost doar ghinionul de a fi
    coincis cu perioada bolii, interenarea si restul investigatiilor. care a dus
    la desfacerea produsului mai tarziu de 48 h insa in termen de 31 de zile.
    Am solicitat schimbarea lui si mi s-a dat doar o palma usturatoare “nici vorba de asa ceva”.
    Incercati sa va puneti cateva secunde in postura unui neputincios ce primeste
    prin nevinovatia sa tot ce nu si-ar inchipui. După cum era normal, m-am adresat si celor
    de la ANPC. Statul zice că am dreptate să cer înlocuirea aparatului sau banii înapoi.
    Si mai zice că trebuie să fiu de acord ca aparatul să meargă la service, pentru expertiză,
    să vază domnii dacă nu cumva a fost busit pe scări sau asa ceva desi nu eu am fost transportatorul.
    Am fost de acord si cu asta. Vă spun sincer, că mă simt batjocorit pe banii mei.
    Voi continua demersul, voi atentiona cat mai multa lume in toate mediile.
    Nu-s dispus să accept o pagubă pentru că asa vrea Altex.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.