Dupa ce v-am zis cum trebuie sa conduci economic, trebuie sa va zic si cum trebuie sa mergi pe ploaie cu masina. Nu de alta, dar zilele astea ploua si sunt  necesare niste precizari.

Luminile pe timp de ploaie

Toata lumea stie ca farurile masinii consuma benzina. Daca aprindeti farurile masinii chiar si noaptea, acestea consuma benzina. Drept urmare pe ploaie luminile trebuie folosita cu grija ca nu cumva sa faceti pana de combustibil. Stiti cum se cheama pana aia. De altfel, pe timp de ploaie farurile pot exploda. In cele mai multe masini exista posibilitatea infiltrarii apei in faruri din cauza masinilor facute prost sau a diferentei mari de temperatura intre caldura becului si picaturile de ploaie de afara.  Daca ploua foarte tare, foarte, foarte tare, puteti aprinde si faza scurta (daca functioneaza ambele becuri) si numai daca credeti ca puteti sa ii ajutati pe ceilalti conducatori auto puteti aprinde ceata ca sa fiti vazuti din spate, dar si proiectoarele ca sa vedeti voi gropile din fata sau sa fiti vazuti de cei de la mai mult de 10 metri.

Stergatoarele de parbriz

Se stie ca stergatoarele de parbriz sunt una din cele mai mari probleme a masinii. Singura lor problema e ca zgarie parbrizul la fiecare alunecare. Drept urmare, daca pe timp de ploaie porniti stergatoarele de parbriz aveti toate sansele ca sa va zgariati parbrizul. Si de asemenea, daca stergatoarele se misca repede, exista posibilitatea ca acestea sa va distraga atentia de la drum si sa va uitati cu ochii dupa lamelele metalice cum se misca, in loc sa va concentrati la drum.  De aceea, daca ploua stergatoarele se vor folosi numai daca credeti ca loviti pe cineva in fata voastra.  Stergatorul din spate (where available) se foloseste doar daca vreti sa dati cu spatele.

Acvaplanarea si baltile

Acvaplanarea e acel moment din trafic cand masina se intalneste cu o balta, iar roata masinii in loc sa mai atinga asfaltul pluteste pe balta. In cazul in care se intampla asa ceva, aveti grija sa va faceti cruce si sa luati mana de pe volan, eventual sa-l miscati brusc si sa va rugati la Dumnezeu sa va apere ca a venit sfarsitul lumii.  Daca in schimb intalniti balti pe drum, aveti grija sa le luati pe mijlocul acestora. Astfel se stie ca puteti spala foarte bine acolo unde nu ajunge sa spele baiatul de la spalatorie.

Viteza pe ploaie

Se stie ca atunci cand ploua masina se uda. Exista studii care spun ca daca masina se uda mai repede, atunci si rugineste mai repede. Drept urmare atunci cand ploua incercati sa nu mergeti cu masina, doar sa va uitati la ea. Daca totusi trebuie sa mergeti cu masina, incercati sa cititi ce am scris mai sus. Nu mergeti repede pentru ca rugineste masina mai repede, nu folositi stergatoarele, nu aprindeti farurile,  nu va feriti de balti (astfel spalati masina). Si daca mergeti pe mijlocul strazii incercati sa mergeti in zig-zag, ca sa fiti vazuti si de soferii ce vin din fata, dar si de cei care vin din spate. Numai asa aveti sansa sa ii temperati ca sa fie siguri ca mai e si altcineva pe drum si ca trebuie sa mearga cu atentie.

 

Cam astea ar fi sfaturile mele. Patrick ai legatura.

PS: acum 2 ani mi-a explodat un proiector in urma unui drum pe ploaie. A intrat apa si a facut poc. Baiatul de la service mi-a recomandat sa nu ies cu masina pe ploaie, ca daca iau o balta explodeaza farul.

 

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

17 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published.