Cum isi reface Toyota credibilitatea

Sunt doua Toyota pe lumea asta. Toyota aia a lui Mircea Badea, care il foloseste pe acesta pe post de […] baiat din ala pus sa laude o masina si Toyota care a avut probleme in Statele Unite. Atunci o masina cu pedala de acceleratie blocata a provocat un accident.

La vremea respectiva au fost multe discutii despre eveniment, au fost si oameni care au incercat sa isi scape greselile in trafic anuntand ca li s-a blocat pedala de acceleratie. Pana la urma nu s-a putut dovedi nimic impotriva companiei Toyota, dar la momentul respectiv imaginea acesteia a fost prea mult afectata in Statele Unite mai ales din cauza campaniilor denigratoare ale concurentei.
Acum ei au revenit in publicitate, abordand in final stilul pe care il asteptam si ideea de a arata ca sunt transparenti si deschisi publicului larg.

Au scos un fel de advertoriale pe CNN in spatiul de 300 de pixeli, care arata ca si cum ar fi articole scrise de echipa editoriala, pe layout-ul si grafica CNN, iar intr-un loc mic au notificat ca acestea sunt de fapt anunturi.

reclama toyota 1

Ce e cel mai important si aici ideea de publicitate de la Toyota s-a intalnit cu deschiderea de new-media de la CNN (dar si cu suma de bani adecvata) e ca la click pe banner nu ajungi intr-o pagina de prezentare a Toyota sau in cine stie ce pagina de produs, ajungi intr-o sectiune de pe CNN. Advertisementfeature se cheama, iar aici sunt prezentate tot ce a vrut Toyota sa comunice.

reclama toyota 2 pe cnn

Cu video, comentarii, pagini de articol normale, aceasta sectiune iti induce ideea ca este o alta sectiune normala de pe CNN. Iar stirile sunt realizate in acelasi stil jurnalistic pe care il are siteul, neputand sa faci diferenta de layout intre acestea si alte stiri normale. Bineinteles brandingul exista, se notifica in dreapta sus ca este o sectiune a Toyota, iar faptul ca este sustinuta de CNN, integrata in layoutul paginii, aduce greutate atat paginii cat si brandului in sine.

 

Si din pagina asta nu va castiga nimeni click-uri, trafic, bullshit-uri din astea care se vand in online-ul romanesc. Din pagina asta Toyota castiga incredere, vanzari de masini, siguranta in ochii cititorilor.

In tot timpul asta la noi pe net vedem doar bannere, brandinguri uriase, rolloevere si overlayere peste overlayere, dar si bla-bla-uri. De asta sunt pe lume doua Toyota. Una buna, iar cealalta …

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply