Condusul pe timp de iarna e o chestie tare interesanta si misto. Sa tragi de volan stanga si sa vezi ca masina se duce in dreapta e o senzatie frumoasa. Sau sa franezi si sa vezi ca nu se opreste masina e la fel de dragut. Si totusi de ce nu se adapteaza nimeni conditiilor din trafic?

Am vazut azi cum pe A1 se loveau masinile dintr-un simplu motiv. Pe drum cu zapada astia mergeau cu 90 la ora. Da, e normal si se poate merge astfel, si eu am mers asa la inceputul anului, dar mergi la risc, daca apare ceva in fata ta nu te vei putea opri si punct. Atunci am avut tentativa de a frana, cand am vazut ca nu ma opresc am zis ca aia e. Dar nu asa se face. Mergi astfel incat sa adaptezi masina conditilor de drum, daca stii ca nu poti opri daca mergi cu mai mult de 30, mergi cu 30, dar sa nu ii incomodezi pe altii si nici sa nu te opresti. Daca drumul iti permite mergi mai repede, dar nu excesiv de repede ca il pocnesti pe ala din fata. Tot asa, atunci pe o autostrada cu zapada am avut un Musso in spate care se tot tinea dupa mine, l-am lasat la un moment dat sa teraca ca sa se sperie de zapada si sa mearga mai incet, dar in spatele cuiva el era viteaz si distanta pastrata era de 3 metri nu de 50.
Nu, drumarii nu au o vina prea mare, ei trebuie sa curete drumurile, dar pe vreme de ninsoare eventual viscol, degeaba curata pentru ca la 50 de metri in spate, pe autostrada, zapada e la loc.

Si totusi sunt si soferi care cred ca masina lor e plug de deszapezire. Sa-mi explice cineva de ce se auzea toba astuia in halul asta:

Si daca va intrebati unde a ajuns cu masina in halul asta, s-a oprit 3 metri mai in fata in curba.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

20 Responses

  1. A.Faith

    e simplu. şi-a atins limita de turaţii. altfel spus, trecuse cu călcâiul prin podea. dar e fun, nu înţeleg de ce să ne stresăm din cauza celor care fac d-astea :))

    Reply
    • piticu

      eu nu stiu ca loganul sa aiba limitare de turatii … aka ai putea sa spargi motorul lejer

      ASR se cheama si la mine era optionala 🙂

      Reply
      • alleks

        Loganul are limitator de turaţii, ca o grămadă de alte maşini. Asta face idiotul, o calcă în blană, în ideea că aşa iese din zăpadă. Motorul poţi să îl “spargi” şi cu limitator şi fără.

        ASR-ul este un sistem de reglare a forţei de tracţiune. Altfel zis, te ajută să nu patinezi pe polei, zăpadă, mâzgă etc.

      • Stefan

        Si eu tot limitarea in turatie eram tentat sa zic ca e. Nu e standard la orice masina, ca sa nu te trezesti cu pistoanele zburand prin capota? 😀

      • A.Faith

        ASR-ul e altceva, din câte ştiu eu. http://en.wikipedia.org/wiki/Acceleration_Slip_Regulation

        un coleg are un Prius cu ASR (sau cum naiba se numeşte la Toyota) şi chiar dacă bagă piciorul în ea să treacă prin podea, tot nu pleacă cu demaraj. ceea ce e un impediment pentru el, că deh, uneori mai vrea să mai impresioneze, moment în care eu îl sâcâi că trebuia să-şi ia BMW dacă vruia să facă aşa ceva, nu Prius. oricum, nu se turează în halul ăla dacă nu are aderenţă. în plus, ASR la logan? păi ce, e navă spaţială?

      • piticu

        cica orice masina cu injectie are limitator de turatii ca sa nu sara pistoanele 🙂 totusi solenza nu avea … ma rog … traiasca logan-ul astfel 🙂

  2. Andrei Rinea

    ASR nu e limitare de turatie pentru motor. E limitare de cuplu pentru aderenta. Porneste motorul, pune cutia la punctul mort sau tine apasat ambreiajul si baga pedala la fund. Tine asa 1 minut. Daca crapa motorul il platesc eu.

    Reply
  3. Valicu

    Logan-ul, ca si toate masinile ce se fabrica azi, are un sistem electronic de protectie al motorului (practic e scris in software-ul electronic control unit-ului) care face ca atunci cand accelerzi si ajungi in “zona rosie” de pe turometru, motorul sa intrerupa.

    Reply
  4. PHNC

    Oarecum offtopic. Eu nu va inteleg p-asta care filmati 2 minute de nimic (da, asta cu loganul plug e un idiot ca multi altii, nu e un subiect) cu camera HD si pe urma urcati HD pe youtube si dati 1080p ca vizionare default. Da, am inteles ideea, aveti camera HD, very nice. Dar banda mai multa, putere de procesare necesara mai mare, etc. Inutil de-a dreptul. Pt un subiect de nimic.

    Reply
  5. dc++

    Sofatul este una din putinele activitati unde amatorii se intersecteaza cu profesionistii intr-un mod oribil.

    Ai auzit de chirurg amator? De strungar amator? De profesor amator si profesor profesionist?

    Soferia este o meserie extrem de serioasa, dar pe strazi ne intalnim care mai de care, soferi profesionist cu imbecili teribilisti, cuconeturi care nu simt nimic cand conduc si se cred in fotoliu la tv, cu avansati.

    Asa ca sunt inevitabile chestiile astea. Ai procedat foarte bine, ii lasi in fata daca sunt imbecili si pastrezi tu distanta de siguranta.
    Multi zmei de astia sunt intr-o zi prin santuri sau stalpi si considera ca au avut ghinion.

    Reply
  6. maniak

    MAsina ta e din 1900 toamna ? “Sa tragi de volan stanga si sa vezi ca masina se duce in dreapta e o senzatie frumoasa. ” sincer, nu mi s-a intamplat niciodata. Doar daca pui frana si tragi de volan intr-o parte poti sa ratezi traiectoria, sau daca accelerezi. In cel mai rau caz mergi inainte . In cazul tau, mai lasa masina acasa.

    Reply
  7. dc++

    Maniak
    ia du-te acu in parcare la Scanteia, ia un viraj de 90 grade strans pe zapada in treapta 2, cu 30 la ora si trage brusc de volan.

    Reply
      • maniak

        “trage brusc de volan.” – de ce sa fiu idiot ? asa stiti voi sa conduceti ? D-aia se fac accidente… ca trag unii brusc de volan . Iti iau ce curba vrei tu cu orice masina si ITI GARANTEZ ca masina va lua curba sau va merge inainte … in nici un caz nu va merge in directie opusa.
        De aceea vi se recomanda sa lasati masinile acasa pe vremuri ca astea… stiu ( nu eu, cei ce recomanda ) sigur ca multi aveti permise de la pitesti si reprezentati un adevarat pericol pentru ceilalti .
        Voi astia de lucrati la Scanteia aveti impresia ca lucrati la TopGear ? sau ce?

  8. dc++

    Bre, ori esti trolist, ori nush ce sa zic.

    Eu ti-am dat un exemplu de manevra cu care poti simti cum se duce masina intr-o parte. Caci m-am gandit ca ai vreo super masina cu toate sistemele de siguranta posibile si de aia habar nu ai despre senzatia de derapaj.
    Derapajul poti sa il ai oricand nu adaptezi viteza si maniera de a lua virajul la conditiile de drum si sistemele masinii.

    Reply
    • maniak

      Nu sunt si nici nu am vreo masina super. Insa nu vad rostul sa faci niste afirmatii aiurea, doar de dragul de a scrie ceva. Tot articolul este incorect si interpretabil, aia de au facut accident pe A1 au facut din alt motiv sau au fost alti factori influentabili . Gigel de fata scrie 80 % aberatii , gen : cum au renovat pasajul unirii ca se tot fac accidente in el ? sau ca in rusia poti inchiria o masina de politie cu 600 euro si poti strabate orasul mult mai repede dar sunt aceleasi gropi ca in bucuresti, sau cine e Elena Gheorghe ? Se presupune ca e un blog de top, pe celelalte le inteleg, dar pe asta, sincer, nu .

      Reply
  9. Cornel

    Daca instructorii auto ar manca putin cacat in timpul orelor si de condusul pe timp de iarna probabil totul ar fi altfel…

    Reply
  10. Ciolanus

    Motivul e simplu: testul psihologic inaintea examenlui auto e o batjocora, astfel avem de-a face cu toti dobitocii in trafic. Unii avem noroc si scapam, dar pana cand…

    Reply
  11. Motorstory

    Un adevarat exemplu de “soferie”. Sa duci motorul (rece, probabil) la limita de turatii, ca sa iesi din zapada….in loc sa cureti zapada.

    La Arhi citeam de unul care la turnat apa in fata rotilor, pe la – 10 grade, in ideea ca el topeste zapada… :))))

    In conditiile astea te mai miri ca oamenii nu stiu sa adapteze viteza?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.