Saptamana trecuta ziceam ca sunt unii cu masini extraordinar de scumpe prin oras pe care le alearga, ies in fata, iti iau privirile si te lasa pe tine cu buza umflata la semafor. Si ca oricat de mult ai vrea sa le zici ca hei sunt si eu aici, ei sunt din alta liga. Mhm! Au fost din alta liga. Acum intri si tu acolo si totul e altceva.

Si daca atunci cand esti tanar si fâşneaţ iti doresti o masina rapida si considerai ca Citroen DS3 e ce ti se potriveste tie sau prietenei tale. Cand mai cresti putin si vrei sa apari in grupul tau de prieteni cu o limuzina ce iti ia ochii, Citroen DS 4  e masina care ti se potriveste.

M-a impresionat deosebit parbrizul urias, cu parasolarele care se regleaza si pe inaltime. Adica iti poti face parbrizul mai mare sau mai mic. Si chiar poti sa vezi semaforul de sus. Alura masinii ceva mai inalta decat celelalte din trafic, te face sa te crezi superior si categoric ai de ce. Ai in masina o multitudine de chestii electronice, pe care sper ca le poti si upgrada. De la display-ul care sper sa primeasca si o versiune tactila, la toti indicatorii din bord, gen: viteza electronica, treapta de viteza in care trebuie sa fii, consumul, dar si afisarea detaliilor de pe GPS in consola de bord.

Masina vine cu GPS incorporat, cu harti destul de bune ale Romaniei. Singura duma pe care o vad la GPS e ca n-a recalculat traseul in momentul in care eu am vrut sa o iau pe alta ruta si m-a tot intors pe ruta pe care el considera ca ajung cel mai repede.  Pai era blocat acolo deja. Dar asta vom vedea ca va functiona cand TMC-ul va fi mai dezvoltat la noi.

Masina are frana de mana automata si electronica, in final. Adica fara manerul ala pe care te chinui uneori sa-l tragi sau sa-l lasi. Iar frana de mana se decupleaza automat la plecarea de pe loc atunci cand masina simte ca tu esti in stare sa pleci de pe loc. Senzori de parcare si in fata si in spate te ghideaza sa nu o atingi.

Citroen DS4 mai are o functie care teoretic ar fi foarte potrivita la noi, practic e dificil de aplicat. Stie sa urmareasca dungile de pe drum, cu ajutorul laserului de pe parbriz si iti vibreaza scaunul soferului atunci cand atingi dungile astea sau atunci cand schimbi banda fara sa semnalizezi. Partea buna e ca te obliga sa semnalizezi cand depasesti sau ceva, partea proasta e ca nu avem noi dungi pe soselele noastre si de cele mai multe ori nu are ce sa sesizeze de pe strada. De exemplu pe autostrada, functia asta era potrivita si foarte buna noaptea, practic … Dumnezeu cu mila.

Un motiv de oftica in condusul lui Citroen DS4, in comparatie cu masina mea e ca are motorul mare. Am condus un diesel de 2 litri cu 160 de cai. Obisnuit cu acceleratia diesel si condusul sportiv nu m-am uitat prea mult la combustibil, iar dupa vreo 500 de kilometri sa vad ca a mers cu acelasi consum pe care-l am eu pe cei 90 de cai ai mei, iti dai seama ca m-am ofticat.

Pe volan sunt o groaza de butoane. Si asta e bine, ca nu te chinui in mers sa te gandesti ce face butonul asta daca-l apesi 2 secunde sau mai stii cum. Asa incat, in stanga sus, avem pilotul automat si limitatorul de viteza. La pilotul automat mi-a placut maxim cand il porneam si aveam sub viteza care era setat, iar masina trebuia sa accelereze singura. Senzatia de a te lipi de scaun e maxima. In final cineva a inteles ca siguranta in condus e cu doua maini pe volan, drept urmare controlul de volum si melodie este pe partea dreapta a volanului, iar in stanga jos sunt celelalte controale ale display-ului din bordul central.

Ma gandesc ca daca vorbim de un display generos ar fi putut afisa acolo indicatorul sau macar avertizarea ca nu mai ai lichid de parbriz. Dar oricum sa te surprinda ploaia pe autostrada la viteza mare, e o senzatie interesanta sa vezi cum pur si simplu picaturile de ploaie nu se lipesc pe masina si danseaza singure. Stergatoarele sunt automate si stiu sa se opreasca atunci cand parbrizul e curat, fara sa existe riscul de a ti-l zgaria cu vreo mizerie ceva.

Volanul e mare, asta nu poate decat sa ii placa lui Cabral, dar asta iti da si o mai multa siguranta in condus la drum lung. Si ca vorbeam de drum lung, am mers ceva cu masina asta, vreo … 1400+ de kilometri. E magnific ca nu m-a obosit. Oricum masina e pregatita pentru drum lung si pe langa faptul ca are scaunul soferului cu doua memorii de asezare mai are si functia de masaj, care activata in timpul mersului te revigoreaza instant. Iar incalzirea in scaune e un lucru cu care eu nu sunt obisnuit iarna, pe frig.

Ce nu mi-a placut la clima bizonica, e ca daca opream aerul conditionat, pe care eu nu prea-l folosesc in masina, mi se abureau geamurile. Dar probabil ca eram eu prea incalzit.

Citroen DS 4 pe langa faptul ca stie sa identifice conditiile de drum, meteo si carosabil stie sa se si adapteze lor. De la farurile care stiu sa urmareasca curba, adica daca tragi de volan dreapta, farurile iti lumineaza in dreapta, la faptul ca te avertizeaza pe bord ca e posibil sa ai polei pe jos.

Si cat priveste muzica, pe langa subwoofer-ul din portbagajul incapator al masinii, Citroen DS4 are USB. Drept urmare toata muzica o poti avea cu tine la drum. Si daca ai si laptopul sau iphone-ul cu tine, ai si o priza de 230 v in cotiera din fata.

Masina nu are geamuri in spate care sa se poata deschide, desi are 4 usi. Dar nu cred ca e nevoie. Toti cei care s-au suit in spate au spus ca distractia ramane in masina, nicidecum afara. Ah si are led-uri, in final led-uri interioare in loc de becurile alea chioare care iti consuma bateria inutil. Cat despre un astfel de consum, nici vorba. Masina stie sa isi stinga toate farurile atunci cand tu te-ai oprit pe loc si stie si sa te urmareasca acasa. Mai ales ca isi manifesta singura prezenta in parcare atunci cand nu stii unde ai lasat-o.

Ma gandesc ca daca se mai face un film Transformers, Citroen DS4 sigur are un rol acolo. Cat despre ceilalti din liga mare, cu BMW-uri si Mercedesuri care se alearga seara prin oras … in your face, there’s a new boy in town.

Si cum masina a fost tanara, am dus-o pe rand la Biserica, la Night Club  si ca de obicei … la mare 🙂

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

2 Responses

  1. Dan Sava

    Masina este intr-adevar deosebita, dar pretul pentru versiunea testata de tine este cam maricel ( aprox 28.000 e ). Am fost si eu tentat sa-mi cumpar una, insa cei de la Citroen Romania vor sa arunci cu banii fara sa testezi masina. Pacat. Pana la urma am achizitionat un Peugeot RCZ cu o reducere substantiala iar cei de la reprezentanta mi-au dat un model de teste pentru 3 zile, asa, ca sa ma decid daca imi place sau nu. Poate ca odata cu preluarea Citroen de Trust Motors o sa se schimbe ceva pe-acolo.

    Reply
    • Cristi Dorombach

      sa stii ca eu mi-am cumparat masina mea fara drive test. fara nici un minut in masina inainte sa mi-o cumpar.

      am mers pe ce am gandit de pe net

      cat despre bani, pleaca de la 19 k sa stii

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.