Ce inseamna licitatie restransa?

Pentru ca voi va invartiti cu licitatii europene si fonduri uriase, explicati-mi si mie ce inseamna licitatie restransa. [paranteza: daca imi arata cineva cum se castiga licitatii, ma apuc sa construiesc autostrazi. Inchei paranteza]. Nu de alta, dar Ministerul Dezvoltarii si Turismului vrea sa dea 8.6 milioane de lei prin licitatie restransa.

Eu inteleg din ideea de licitatie restransa, ca participa acolo numai cei care au pile, care au interventii si asa mai departe. Banii aia in schimb se dau pentru “servicii de creaţie şi producţie, în vederea realizării campaniilor de promovare şi creştere a gradului de conştientizare asupra brandului turistic naţional“.

Banii aia nu sunt multi, deloc (!). Sunt doar cat castiga toate agentiile de publicitate la un loc pentru clientii romani, nu cei externi. Si nici n-ar avea mult de lucru cei care vor sa faca proiectul asta de promovare a brandului turistic national. Povestea cu brandul o stiti deja, e vestita poveste frunza. Asa, ce trebuie sa faca cineva care vrea 8 milioane de lei? (impartit la 4 = 2 milioane de euro? Hai ma ca nu e mult.)

Compania câştigătoare va concepe şi produce următoarele produse: trei clipuri de promovare de câte 30 de secunde; 40 de fotografii cu imagini de o calitate excepţională (casting), 100 de fotografii de calitate pentru publicitate şi 200 de fotografii de calitate,  tip carte poştală; 6 advertoriale explicative pentru cele 6 produse turistice competitive stabilite în cercetarea de brand; imagini animate de 5 şi 10 secunde pentru city-lights şi alte tipuri de publicitate activă (6 buc.), bannere web pentru fiecare din cele 6 produse turistice, layout pentru broşura generală despre România şi pentru alte materiale folosite în activităţile de promovare (ex. postere, flyere, outdoor), story boarduri.

Sa ne gandim: trei spoturi tv = 30 de lei, daca le va face cine le-a facut pentru Politia Rutiera.
40 de imagini de o calitate exceptionala + 100 de poze + 200 de poze, whaaaat? Ce inseamna calitate exceptionala? Iei un Canon, te apuci sa tragi in rafala, in 30 de secunde ai numarul de poze solicitat. Sau daca esti pretentios, intri pe facebook si furi toate pozele din Redescopera Romania. Ti le asumi si te duci cu ele mai departe sa te lauzi.
Bannere online, prostii din astea, le face DTP-istul (era sa scriu flasherul, dar ce agentie de publicitate are un baiat care face doar flash/actionscript/design?) in pauza de masa si le livreaza pana la finalul zilei.

Deci e o nimica toata. Ah! Sa nu credeti ca vreo agentie de publicitate importanta din Romania, care a facut lucruri in Romania, care a facut sa zicem o campanie neimportanta(!) numita, culmea, Redescopera Romania va participa sau va castiga aceasta licitatie, ca ei nu arata nimic. Si nici macar Brandient nu va castiga aceasta licitatie, ca atunci cand a fost vorba de brandul de tara au comentat si au criticat ministerul.

Ce alta agentie poate face asta? Una nou intrata pe piata, logic. Are cineva o firma cu activitate publcitatea si nu o foloseste? Hai sa participam la licitatie, ca eu am 1 TB si ceva de poze acasa. Din ele gasim un DTP-ist sa faca niste falsh-uri, iar un video din ala prost stiu si eu sa fac.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply