Blogging & money la #webstock09

Workshop-ul din sala doi de la Webstock 2009 s-a axat pe blogging. Prima sesiune a fost despre cum iti creezi un brand si cum cresti blogul tau, astfel incat acesta sa fie de succes, iar a doua sesiune despre banii din blog cu prezentari de la Standout si 2parale.

In prima prezentare s-au pus intrebari interesante, dar si s-au enuntat idei foarte atente. Intrebarea care a fost interpretata gresit si care n-a fost exploatat asa cum trebuie a venit de la Blogatu si a fost simpla. Cate bloguri pro sunt acum in Romania? Raspunsul a venit de la Buddha si a fost pe masura: 58. Totusi cate bloguri profesioniste sunt in .ro? Ce fac ele? De ce sunt ele? Si probabil cea mai importanta intrebare, cum iti dai seama ca blogul tau a devenit profesionist si cum te ajuta pe tine chestia asta?

S-a tot vorbit de faptul ca un blog pentru a creste trebuie sa urmeze anumite ghiduri, sa faca anumite lucruri si sa spuna conform cum au facut altii. Pana la urma da, asa trebuie? Dar audienta ce vrea? Pentru ca e simplu sa vii sa zici ca ai citit o carte, ca ai spus ceva sanatos, ca ai facut un blog dupa manualul de succes al unui alt blogger sau al altuia, dar cum aplici asta fata de cititorii tai? Ca pana la urma cititorii tai sunt cei care te cresc pe tine, te ridica, dar si te trag in jos atunci cand ceva nu mai merge.

Drept urmare, in viziunea bloggerilor de succes, un blog profesionist este unul riguros. Este un blog unde asociezi numele tau cu nickname-ul blogului, unde treci de perioada in care poti sa injuri pe cineva si pe altcineva si te autocenzurezi, astfel incat publicul tau sa fie intotdeauna multumit. Prost. Un blog profesionist poate fi si un blog care scrie procarii. Atat timp, insa, cat are trafic, comentarii, iar publicul sau este foarte multumit. Eu asa consider ca un blog este profesionist.

Pentru ca am fost dat exemplu negativ asupra faptului ca fiind blogger profesionist nu mi-am completat pagina de about sunt necesare urmatoarele precizari.
In momentul de fata inca nu sunt decis daca pagina de about este relevanta pentru acest blog. Inca nu sunt hotarat ca completarea paginii de about imi va aduce bucurii profesionale. Inca nu stiu daca furnizarea informatiilor de tip CV (ce se pot gasi spre exemplu si pe linked in) pe blog, cresc relevanta acestuia. De ce tote astea? Pentru ca daca am fi o tara suficient de democratica pe cum am crede, atunci acest lucru s-ar realiza mult mai usor. Cum nu suntem inca … prefer sa nu afectez activitatea profesionala (primordiala din punct de vedere financiar) cu cea de blogging.

Ok … trecand mai departe in discutia despre blogurile de nisa, aflam ca in Romania inca nu este dezvoltata piata de nisa din bloguri. Ce ar trebui sa facem, am putea sa ne uitam in afara, unde sunt la moda blogurile de desing, freelancer, internet si media si sa le aplicam si aici. Bine, singura problema a blogurilor de nisa este pozitionarea si lansarea, asa cum povestea Costin ca a fost ratata pentru refresh.ro

Mergand mai departe decat atat, blogurile de nisa cresc repede. In schimb trebuie ca cel care isi deschide un blog de nisa sa fie cel putin pasionat de nisa pe care isi mizeaza activitatea. Nu de alta, dar un sofer de autobuz nu poate deschide un blog despre cum se cultiva gradinda, atat timp cat principala lui activitate este sofatul. Bine, asta e o parere subiectiva, poate cand iese din tura ne poate da sfaturi despre cum se cultiva gradina, insa asta nu vom sti decat atunci cand va aparea un astfel de blog.

Webstock 09

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply