BCR, mai vreți să fiu clientul vostru?

BCR, mai vreți să fiu clientul vostru?

Ca să parafrazez o expresie ajunsă celebră dintr-o greșeală: BCR, mai vreți să fiu clientul vostru?

Suntem în 2018, iar interacțiunea cu statul sau cu băncile nu e nici pe departe față de ce ar trebui să fie într-o lume normală. Statul nu știe dacă achiți amenzile, chiar dacă ai făcut asta la bancă sau prin aplicațiile de pe internet. Și se trezesc după câteva luni să te întrebe de ce nu ai plătit. Cum s-a întâmplat luna trecută cu Primăria sectorului 3, care mare minune mi-a dat mail să mă întrebe de ce nu am plătit un radar din martie. Eu mi-am cerut scuze, nu știam că trebuie să mă duc și la primărie să îi asigur că am plătit amenda, chiar dacă am făcut asta la CEC. Pe de altă parte așa mai e o amendă din 2015 sau 2016, care mie îmi apare că e plătită doar pe jumătate. Normal că e plătita doar pe jumătate, pentru că am plătit-o prin aplicația auto.ro, care la vremea respectivă avea serviciu de plată a amenzilor prin Libra Bank. Și aici intră în joc BCR.

La un moment dat statul s-a trezit că eu am amenda aia neplătită, dar nici impozitul la casă. Prin ghiseul.ro nu poți plăti dacă folosesti chrome sau orice altceva în loc de internet explorer sau safari. Știu, e de lol. Drept urmare statul mi-a pus poprire pe conturile din banci. Am primit mailuri de la Raiffeisen și Banca Transilvania, deși am conturile închise la băncile astea, cu cereri semnate de închidere a conturilor. Am râs. De la BCR am văzut în aplicația de internet banking care costă o tonă de bani pe lună că am poprire. Drept urmare am încercat să îi contactez.

Încercările de a contacta BCR pe mail sau prin aplicația de internet banking au fost sortite eșecului, pentru că banca nu cred ca are mijlocul ăsta de comunicare. Și de ce ar răspunde unui mail și să facă verificarea clientului prin mail. Asta se face doar la telefon sau cu buletinul în bancă, nu?
Paralela vine de la o bancă poloneză, pe care tot în 2016 am văzut cum a lucrat. O prietenă s-a trezit că a avut niște tranzacții dubioase pe cont. Așa încât a dat mail băncii, și a spus salut sunt și am tranzacțiile astea. Banca în 5 minute a blocat tranzacțiile și a returnat câți bani a putut și a răspuns la mail. Un mail venit de undeva, de la cineva care raporta ceva pe un cont. Fără copie de buletin, fără telefon, fără bla bla. Probabil mailul era asociat contului băncii. WOW ce greu a fost.

Revenind la BCR. Am fost la un moment dat în bancă, în AFI, și le zic că am poprire, cum rezolvăm. Banca mi-a zis, vă duceți la sectorul 3, plătiți și veniți cu hârtie la noi să vă deschidem contul.
– Glumiți? Azi e sâmbătă.
– Vă duceți luni.
– Luni nu sunt în țară.
– Trebuie să vă duceți.
– Atunci îmi pare rău. Rămâne contul așa.

Tipa a rămas interzisă. Nu înțelegea cum pot să trăiesc fără cont în bancă. Într-adevăr oamenii mă vad ca pe un răufăcător, dar eu am trecut prin anii ’90.

Și am mai fost o dată la aceeași sucrusală BCR, discuția a fost aproape la fel. Însă de data asta am zis să le dau finala.

– Știți, la ING, pentru 15 lei se ocupă ei de poprire.
– Cum adică se ocupă ei de poprire.
– Adică ING trimite mail și notificare că ai poprire pe cont. Și îți spun că nu trebuie să faci nimic, că pentru 15 lei se ocupă ei să scoată poprirea de pe cont, tu doar trebuie să ai banii disponibili. Plus că poprirea este doar pe suma asta. Voi oferiți același serviciu?
– Nu cred ca ING oferă serviciul asta.
– Cum nu dacă Anca a rezolvat asta, din contul ei de la ING.
– Nu am auzit niciodată de așa serviciu.
– Eu intreb, dacă pun bani în cont, mai mult decât e poprirea, mă scăpați de poprire.
– Nu se poate, trebuie să mergeți la sectorul 3.

Și uite așa de vreo 2 ani sunt cu contul de la BCR blocat. Cont în care intră bani. Că acolo intră Google, eMAG, altele. Dar nu-l pot folosi pentru că am poprire și nu pentru că statul nu e în stare să recuperze normal niște bani. Ci pentru că BCR nu știu exact ce funcție îndeplinește pe piață, dar asta cu relațiile cu clienții e cea mai inexistentă.

Mă întreb acuma, dacă să las în continuare contul asta la BCR așa, chit că pierd niște bani buni. Sau poate or fi implementat opțiunea asta de ridicare a popririi și eu nu știu, ca BCR nu trimite nici un mail niciodată.  Sau să mă duc frumos la ING, care pentru 15 lei mă scapă de stresul de a interacționa cu statul. WOW! 15 lei, nici un pachet de țigări.  Nici două beri în oraș (nu e 8 lei berea?).

Sau întreb. BCR, MAI VREȚI SĂ FIU CLIENTUL VOSTRU?

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply