RATB a luat autobuze mercedes cu aer conditionat. Cu ocazia asta, modelul CITARO a ajuns autobuzul anului 2007. Cred si eu, la ce vanzari a avut.

autobuze noi citaro

Deloc mai prejos ROMAN a scos un autobuz dragut, ce poate fi numit autocar cu stele de confort. Poze facute la photowalking.

citaro.roman .roman

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

22 Responses

  1. Mixomatoza

    Astea sunt licitatii castigate doar prin comisioane, ca sa nu spun spaga. Da, spalare de bani, ptr ca cei multi nu inteleg ci doar raman cu gura cascata. Whoaaaa, autobuzeee modeeerneee! Ce sa zic, teapa!

    Reply
  2. p

    Mixomatoza ce bine ca apar din cand in cand oameni ca tine sa ne explice ce si cum, sa ne scoata din bezna…

    Reply
  3. Dr2005

    Salut

    Romanul ala autocar este al… Armatei… pe la ora 16 se intoarce la garajul de la Regimentul 30 garda si Protocol (intersectia Bd. Timisoara cu Bd. Vasile Milea), dar niciodata nu l-am urmarit sa vad de unde vine.
    Exista si varianta urbana: http://transportbucuresti.trei.ro/autobuze/Ab_altele.htm (in josul paginii)

    @Dexter: Brasov a luat MAZ 103, fabricate in Belarus… niste jeguri. Dar ei le-au luat cu 100.000 euro (din care 20.000 s-au intors sub forma de comision la Scripcar). Oricum, MAZ sunt campioni la comisoane… de xemplu, Iasi a cumparat MAZuri la fel ca in Brasov (au in plus afisaj electronic… care la unele s-a montat abia la cateva luni dupa receptionare (desi in contract era prevazut sa vina cu el montat), la insistenetele Primariei Iasi) cu 200.000 euro (deci cam cat am dat noi pe Citaro…). Acelasi model de MAZ. Nu mai zic de COnstanta, unde 2 MAZuri au luat foc in 2002, la 1 luna de la aducere. Unul din ele zace si acum in fundul autobazei (cu putin noroc si ceva zoom se vede si de la gard); la Sibiu s-au casat deja 2 MAZuri dupa nici 2 ani de ciruclatie.

    Reply
  4. B 01 ERU

    Mixomatoza said …

    Astea sunt licitatii castigate doar prin comisioane, ca sa nu spun spaga. Da, spalare de bani, ptr ca cei multi nu inteleg ci doar raman cu gura cascata. Whoaaaa, autobuzeee modeeerneee! Ce sa zic, teapa!

    Iti doresc sa mergi inca odata cu autobuzele de acum 15 ani ca sa iti aduci aminte cum era

    Da, vorbesc despre cele DAC, romanesti, albe, cu ambreiaj de 50 de kilograme si cutie de viteze pt omogenizarea continutului stomacal al calatorilor prin vibratii la fiecare pornire de pe loc, cu miros persistent de motorina si cu usile jegoase si pline de vaselina pt ungerea mecanismului de inchidere

    Reply
  5. dexter

    eu imi doresc sa merg cu autobuzul acela suspendat din Brasov care e foarte mare ,si a trebuit sa se opreasca circulatzia cind s-a iesit in circulatie cu el asa de mare si Cancescu a zis ca e destul de mare , s-a batut toba ca a bagat autobuz suspendat si osa mearga pe o ruta mica acumsa vedem cit o sa bage bietul , daca o sa fie scump si cu chestia asta vor sa maifaa o chestie sa faca 2 linii de de taxiuri cu soferi care vorbesc limba engleza.

    Reply
  6. Dr2005

    @Mixomatoza

    Nu stiu la cine te-ai referit pin ,,Iti doresc sa mergi inca odata cu autobuzele de acum 15 ani ca sa iti aduci aminte cum era”… daca era vorba despre mine, afla ca ori de cate ori am timp liber ma duc pe la Sura Mare tocmai ca sa merg cu acele DAC-uri. Dac 112UDM s-a produs intre 1979 si 2000, fiind produse peste 12.000 de exemplare! Cele din Bucuresti care inca circula (dar nu o sa mai circule in curand 🙁 ) sunt produse intre 1988 (de exemplu autobuzul #2148) si 1993 (exemplu #28). Au fost autobuze la vremea lor si ar mai fi putut merge mult si bine (dovada ca pe la privati mai gasesti DACuri, Romanuri si altele de aceeasi varsta care isi fac treaba bine)… eventual, daca Bucurestiul are bani de aruncat, putea macar sa vanda vechile autobuze, ca amatori se gaseau. Ca veni vorba, la Suceava sunt 2 Dac-uri cu motor Euro2.
    Sa luam pe rand problemele pe care le-ai ridicat:
    1. Vibratiile cutiilor de viteze: in general se datroreaza faptului ca soferii uita sa clace si ambreiajul, stiut fiind faptul ca o cutie de viteze romaneasca nu e asa pretentioasa la capitolul asta (vezi cazul Brasovului, unde soferii au facut praf destule cutii de Mercedes Conecto, Man si Maz, obisnuiti cu DACurile unde nu calcau ambreiajul si plecau cu a 2a)
    2. Fumul din salon: poate avea multe cauze…. dar care toate se trag de la un singur lucru: intretinerea necorespunzatoare. Astfel, sunt trimise in trafic autobuze cu toba sparta sau chiar cu gauri in podea
    3. Vaselina de pe usi: tot de la lipsa de intretinere se trage. Acele parti ale usilor trebuie, intr-adevar unse. La fel se face si la Citaro si, daca te uiti cu atentie, deja a inceput sa se prelinga unsoarea si la ele, ca nimeni nu sta sa le unga ca lumea, toti arunca vaselina acolo.
    Ce era bine la ele e ca puteau merge bine mersi in conditii de supra-aglomerare (cum este in Bucuresti), in vreme ce Citaro-urile stau 5 minute numai pana isi inchid usile.

    Ca veni vorba, acum s-au adus Citaro 2… care dintr-un foc mai au nevoie de Ad-Blue si, culmea, incalzirea e pe baza de pacura. Consumul de motorina pentru motor este de 38l/100km, la care se adauga pacura pentru incalzire, Ad-Blue, motorina pt. AC cand va fi cazul. In conditiile in care, un autobuz MAN de generatie noua si cu aceleasi facilitati ca Citaro (low-floor, Euro4, AC) consuma in jur de 40l/100km, dar nu are nevoie nici e Ad-Blue, nici de pacura (implicit de comisioanele trase de aici, pentru ca, de exemplu, doar OMV vinde Ad-Blue in tara noastra).
    Fac pariu ca in 10 ani (maxim) va incepe casarea acestor autobuze, care nu sunt contruite pentru a rezista un timp indelungat (asa cum se contruia pe vremuri… vezi Mercedes O305, O305G, MAN SL200, Ikarus 260 etc.).

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.