Cand vedeam news-alert-urile de la Realitatea cu ceata pe drumurile nationale, ma gandeam ce o fi asa important asta. Doar se raceste atmosfera brusc, vaporii de apa ingheata la nivelul solului, in aer, se formeaza ceata. Ceva normal. Asta pana cand am patit-o eu.

Pe 31 la 3 dimineata plec spre Bucuresti. Sorumea trebuia sa ajunga la aeroport, eu aveam chef sa conduc pana la Cluj sa facem Revelionul acolo. Si plecam, oprim la benzinarie, facem plinul, dam sa intram pe autostrada. Incepe o ceata din aia de nu vezi nimic in jur. Trecuse pe langa noi un tir, pe care l-am prins fix la intersectia cu Metro din Pitesti, de era sa nu nimeresc sensul spre Bucuresti.

Pe autostrada, ceata atat de densa incat nu vedeai la 10 metri in fata. Mergeam cu 60 la ora, faza scurta si proiectoare. La un moment dat apare pe banda unu exact in fata mea o masina de politie fara bec de ceata aprins. Iar Loganurile noaptea, cu stopurile alea chioare sunt mai rele decat daca n-ar avea nimic. (baietii care vor sa fie vazuti in trafic si au loganuri isi aprind de frica becurile de ceata, ca sa fie vazuti). As fi vazut masina de politie probabil daca era si curata, iar benzile alea reflectorizante de pe ea s-ar fi vazut. Dar nu, masina de politie era murdara, alb murdar, in ceata, noaptea. Si mergea cu 30 la ora, pe autostrada, pe banda 1, fara stop de ceata.

Drept urmare am depasit-o. Ma oftic ca o camera video a masinii nu functioneaza, iar cealalta nu stiu ce are si mi-a fost lene sa verific, altfel va puneam online tot drumul.

La un moment dat pe autostrada dispare complet marcajul. Si despre asta stiti ca v-am mai povestit. Sunt bucati intregi de cateva sute de metri pe care nu ai nici un fel de marcaj care sa delimiteze benzile. Si cat de tare e senzatia asta cand mergi pe banda 1 cu 80 la ora, foarte atent la drum, in plina ceata. Nu vezi nimic in fata, abia vezi benzile intrerupte de delimitare, de pe mijloc, iar la un moment dat dispare tot si te afli in plin negru, nestiind daca s-a terminat autostrada, daca ajungi in groapa, daca mori sau daca mergi drept inainte. In momentul ala instinctiv franezi si te gandesti sa speri sa apara vreo dunga pe undeva, sa mai fii pe asfalt sau macar sa vezi vreun ceva in stanga, dreapta, inainte de a te ciocni de el.

Soramea imi zicea ca la ei in Italia pe autostrada sunt ochi de pisica reflectorizanti care se vad noaptea si sunt mari si foarte luminosi. Atunci m-a bufnit rasul si i-am aratat. Uite-i sunt si la noi, pe stanga. Sunt ori murdari, ori sunt furati si lipiti la carute si a ramas doar suportul lor. De altfel nici indicatoarele de pe autostrada nu se vedeau de murdare ce erau sau pentru ca nu erau reflectorizante.

Sa nu credeti ca n-am intalnit  sinucigasii de noapte. Eu cred ca astia sunt oamenii care pleaca la drum cu gandul de a muri. Asta o fi ultimul meu drum, Doamne iarta-ma. Si se suie in harbul de masina, cu care au voie pe autostrada, fara lumini pe spate sau chiar fara faruri si ies la drum. In timpul asta daca ii loveste cineva, cred ca au rugaciunea facuta si cererea de iertare de pacate, plus crucea de rigoare spuse. Asa ca ei vor fi iertati.

In tot timpul asta la un moment dat, dupa ce am trecut de masina de politie, m-am enervat si am incercat sa merg cu 90 la ora. Mi-am pus avariile si incercam sa bajbai ceva prin ceata. S-a lipit de mine un Logan, in spate si n-a vrut sa se dezlipeasca. Pe linia dreapta baga 130, tot dupa mine, foarte aproape. Cum sa circuli asa pe ceata? Te pui la 2 metri in curul aluia din fata si speri ca mergi repede? Daca ala pune o frana? Daca e bou si nu mai vede in fata?

N-am inteles-o nici pe aia cu mersul cu faza lunga pe timp de ceata. Sunt eu chior? Vezi mai bine daca mergi cu faza lunga pe ceata in care nu vezi la 10 metri? Nu se face totul alb in jurul tau si nu mai vezi nimic? Asa si desteptii de pe sensul celalalt. Crezi ca daca esti pe autostrada si mergi cu faza lunga nu-i orbesti pe aia de pe sensul celalalt? Noi nu avem autostrazi din alea cu 5 metri intre sensuri ca sa nu orbesti pe nimeni. Daca eu iti dau faza lunga ajungi in gard. Sa zicem ca am inteles tirul care merge cu faza lunga, ca e soferul meltean, ca si-a setat masina pe GPS la 90 la ora si ca vrea sa ajunga la destinatie. Dar ce vede si ala cu tirul? Ca de la cabina tirului pana la dungile de pe asfalt e distanta mai mare ca dintr-o masina mica.

Asa incat, daca mai auziti ca e ceata pe strazi si stiti ca pleaca cineva pe ceata aia la drum, sunati-l si asigurati-va ca e in regula. Spuneti-i sa conduca usor si sa fie atent la drum. Sa nu se riste sa ocoleasca gropile ca cine stie cum se trezeste pe contrasens si se intalneste cu unul fara faruri.

Ceata nu e periculoasa pentru trafic. In schimb e periculoasa pentru ca in trafic sunt din astia fara faruri si ca marcajele de pe drumuri lipsesc cu desavarsire.

Fereasca Dumnezeu sa ninga si sa se faca strazile albe.

 

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

7 Responses

  1. Dan

    Asta cu soferii capusa e foarte aiurea cand mergi pe ceata, mai ales noaptea. Eu am grija sa scap de ei cand sunt cretini si merg prea aproape.

    Reply
    • Vlad

      pai oricum iti arata cu intarziere (si de ar fi doar 1m)
      dar iti faci o idee despre ce urmeaza in fata, curba la stanga – dreapta, mai usoara, mai stransa etc… te poti baza mai mult pe GPS decat pe semnele rutiere care in unele locuri lipsesc.

      Reply
  2. baxter

    Pe dracu cu GPS-u’! Ala poate ca sa nu ratacesti drumul.
    Singurul sistem care te poate ajuta este nightvison-ul, de care se bucura doar nababii pe mercuri si bamveuri!
    Perfecta dreptate Piticule, cu ce spui legat de drumurile fara marcaje, si tot e bine ca ai prins ceata pe A1, nu pe vreun “cocleau” de munte, asa cum am prins eu acum 2 saptamani.

    Reply
  3. Pustiu

    @Vlad are dreptate GPS-ul e foarte util pe tip de ceata, stii ca ai un drum in drapta sau ca urmeaza o cale ferata, o intersectie ceva.

    Reply
  4. sky

    “Loganurile noaptea, cu stopurile alea chioare sunt mai rele decat daca n-ar avea nimic. (baietii care vor sa fie vazuti in trafic si au loganuri isi aprind de frica becurile de ceata, ca sa fie vazuti)”
    Aici aberezi grav de tot…
    iar sa mergi pe ceata care ziceai tu cu 90 la ora arata cat te duce capul…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.