As lua un sandero …

Si as da cu el in pom. Asta cred ca ar fi cea mai buna reclama pentru modelul asta de dacie. Daca scap viu de acolo inseamna ca masina e buna.

Trecand peste gandurile mele sinucigase de la 3 dimineata, sa ne uitam putin la aia care-l promoveaza. Sa lucrezi cu automobile dacia nu e un lucru mic. Sa fii promoterul primului brand national este un pitch pe care foarte putini se pot lauda ca au incercat sa-l castige.  Tocmai pentru asta, ideea de a promova primul brand al tarii se reduce la cum sa-l facem pe client mai fericit.
Daca la publicitatea clasica, pe hartie si pe panza totul se reduce la a fi cat mai mare si cat mai colorata, pusa musai in Otopeni pe DN1, ca sa vada seful in timp ce se duce sau se intoarce de la aeroport, pe online lucrurile stau putin diferit. Degeaba pui tu o reclama uriasa, care acopera tot siteul, pentru ca omul iti va da click pe ea doar din greseala. Iar astfel tu te duci si te lauzi la client cu niste cifre mari, dar de pomana, pentru ca acele cifre nu s-au concretizat in nimic. Timpul petrecut la tine pe site e tot scazut, lumea nu s-a inregistrat, n-a continuat sa navigheze la tine, ci din contra ti-a inchis siteul in secunda doi cand a vazut ca l-a deschis din greseala. Dar tu te duci si te lauzi cu rezultate la hectar, cu ditamai bannerul pus  pe siteuri, expandabil, saritor in ochi.
Problema as zice ca sta la creativ. La baiatul care face bannerele respective. Dar nu e neaparat vina lui. Saracul este platit cu prea putini bani incat sa ii pese sau are atat de mult de munca si bannere de livrat la kilogram incat trebuie sa isi acopere norma zilnica de zeci de  bannere facute pentru zeci de companii, deci i se fix rupe. Astfel incat intreaba responsabilii ce trebuie sa faca si executa repede acolo niste afise ca de print, ca sa le puna pe siteuri, cu facilitatile si functionalitatile venite in brief sau pe cale verbala, fara sa intrebe de ce, fara sa propuna ceva mai frumos si mai uzual, fara sa creeze ceva sau sa gandeasca ceva in acest sens. Nu, doar executa ca un robot.
Astfel incat, din moment ce avem cearceafuri puse peste blocuri pe post de bannere, din moment ce avem pagini A3 de ziare acoperite de asemenea cearceafuri cu care nu te poti sterge la cur pentru ca te murdaresti, de ce pe online am avea ceva diferit? Sau de ce ne laudam ca putem creste calitatea onlineului astfel incat sa ne ridicam la nivelul la care terbuie sa fim?
Nu … sa facem norma, sa multumim clientul, sa luam banii, restul prea putin conteaza? Ah, utilizatorul? Ala doar trebuie sa dea click pe bannere sa avem cu ce ne lauda mai departe. Apoi putem doar participa la internetics cu ditamai creatiile.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply