Am voie sa nu-mi placa. Am voie sa critic, am voie sa scriu ce nu-mi place la Citroen DS3. Nici Hyundai IX35 nu are semnalizator de lichid de parbriz. Cacat, chestiile astea se scriu. Masina troncane, se scrie, omul trebuie sa citeasca.

Sunt satul de prezentarile de la Promotorul de la PROTV in care toate masinile sunt ridicate in slavi, iar daca masina are vreo disfunctionalitate aceasta nu se spune, nu se vede ca nu cumva sa dea prost, iar producatorul masinii sa ii ignore pe astia de la televizor.

Oriunde  e un compromis pe care trebuie sa-l facem. Omul vrea sa stie mai multe despre o masina, cine ii face un drive test public trebuie sa spuna parerea lui, asa cum i-a placut. Uite, Zoso a avut o parere despre Kia Soul, eu am zis si eu acelasi lucru. Asta nu inseamna ca masina e proasta, ca vai ce a facut PR-ul respectiv, ce nasol e nu stiu ce dracu. E o experienta de drum. Daca masina te multumeste, atunci totul e perfect, iar producatorul e multumit. Daca masina nu te multumeste, atunci poate il multumeste pe altul si altcuiva ii place ideea.

Ce? Vrei sa imi fi placut un Mercedes E Klasse? Nu mi-a placut din cauza unei chicite, chiar daca masina e extra. Sunt fix acele detalii care fac diferenta intre producatorii de masini, intre modelele de masini. Cum zicea si Doru de dimineata, nu pot sa compar mere cu pere, o masina mica cu un SUV (wannabe). Chiar daca, fiecare masina are niste dotari care ii fac diferenta. Dotari care plac unora si nu le plac altora.

De asta lui Chinezu i-a  placut Jukele. Pentru ca el are Nissan. Eu n-am zis ca nu mi-a placut, am zis ca ma bucur de o achizitie facuta acu ceva ani.

Later: mi-am amintit de o chestie trista de lunile trecute. Un importator i-a facut pe toti jurnalistii de auto sa ridice in slavi marca respectiva, in ideea in care cine scrie cel mai bine despre ei castiga un drive test de o luna de zile cu o masina. Am vazut masina aia la bloc, extraordinara, nemaipomenita, motorul foarte silentios, ce mai – dorinta absoluta a oricui. Dar merita sa te prostituezi atat?  Tipul care era la volan n-a avut loc cu ea la mine pe strada si se chinuia asa incet sa nu cumva sa o zgarie.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

11 Responses

  1. Mircea Meşter

    Nu e vorba de plăcut sau nu, ci de nişte chestii pe care le-ai făcut şi care nu-ţi spun nimic despre o maşină de genul ăsta. Nici ţie, nici celor care te urmăresc.

    Chestii de genul 220 pe autostradă. Orice maşină de tip crossover/SUV, mai ales mică, tremură la viteze d-alea. Nu e un lucru care îl scoate pe Juke din rând. E absolut normal şi atât 🙂 Trecând peste faptul că respectivul comportament al maşinii la 220 km/h este complet irelevant. Dar COMPLET irelevant.

    Nu ai făcut decât să intri în pielea unui cucumber de 18 ani care se uită la abţibilduri şi întreabă cât prinde.

    Multe dintre lucrurile pe care le-ai spus tu acolo sunt subiective, nu are nimeni ce să comenteze. Nu-ţi tihneşte ceva, prea bine. E normal. Dar sunt lucruri care nu contează.

    Un alt exemplu e consumul. Dacă mergi cu 220 km/h, consumul tău nu e relevant decât pentru ăia care rup showroom-urile cu ranga şi pun o desagă cu cash pe tejghea.

    Dacă încerci să înţelegi că tipurile de şoferi sunt atât de diferite încât merită să încerci diferite moduri de condus atunci când ai o maşină pe mâini, vei vedea că lucrurile se schimbă.

    faptul că mulţi ţi-au sărit în cap nu trebuie să te facă să reacţionezi. Ci să înţelegi, eventual. Poate că sunt unii care, totuşi, fac asta zilnic 🙂 Şi se pricep mai bine, Aşa cum tu te pricepi mai bine la ce faci şi poţi da lecţii. E absolut normal.

    Fă teste relevante. Atât 🙂

    Reply
  2. Liviu

    Cu cine se bate mai prietene juke? eu tot insist…poate imi rasăpunzi…si poate asa afli si cui se adreseaza. Imi zici ca ai facut o alegere inspirata cu ceva timp in urma…pai de ce…ca ai primit o reducere si asta te-a convins…poti sa zici ca ai facut o alegere cand vorbesti despre masini premium, unde chiar nu conteaza suma pe care o platesti pe o masina.

    Încă ceva…si cu asta închei… De când au început blogerii ca tine zoso, si multi altii să aibă opinii pertinente despre masini? Iti spun eu de cand. De cand 300 de oameni care intra pe site-ul tau sa citeasca despre nush ce HTC sau laptop. Asta nu te califica ca fiind capabil să emiti judecati de valoare.

    Inca ceva….Intr-adevar in presa auto de astăzi se cosmetizeaza multe defecte, dar sa stii ca in emisiunile promotor se spune si defectele masinilor testate. ca sa iti dovedesc ca gresesti cauta testul lui vintila cu…JUKE…o sa vezi ca te-ai inselat amarnic.

    hai bafta!

    Reply
  3. Mircea Meşter

    Despre Later Edit:

    Greşeşti. Nu a fost un concurs cu “cine scrie mai bine”, te afli într-o mare eroare. Fiecare redacţie a creat un film de prezentare, iar cel mai vizualizat film era premiat cu un test de 30 de zile cu maşina.

    Nu a fost nimic obligatoriu, însă. Noi am făcut film, l-am postat pe youtube şi atât. Nu am făcut scandal pe lângă el, drept urmare n-am câştigat. E adevărat, au fost şi unii care au văzut în asta şansa vieţii de a demonstra că sunt tari. Au şi trişat, whatever. Nu mai contează asta.

    Ideea e că respectiva campanie a fost o treabă originală şi inteligentă. Dacă se adresa bloggerilor o vedeai la fel? Ai ceva cu jurnaliştii auto. Nu aici tre’ să baţi, trust me.

    Reply
  4. piticu

    nu, bat in ideea in care jurnalistii auto au ajuns sclavii dealerilor de masini.

    Adica jurnalistul vrea sa fie primul care scrie de masina X, pentru asta trebuie sa pupe in cur dealeru ca sa faca asta, apoi sa se laude … lumeee, excusivitate, masina X ajunge pe siteul blog-auto.ro in exclusivitate si premiera si sambata o vedeti la promotor.
    Bullshit.

    Pe langa asta daca orice jurnalist auto nu zice de bine de toate marcile posibile, atunci delerii se duc la altii, iar aici e concurenta mai mare decat pe bloguri.

    Anyway, a facut cineva vreo reactie asupra a ce s-a intamplat cu Dacia in Germania? Nu! Nimeni. 🙂

    Reply
    • Juke

      Daca te referi la faptul ca mai toate revistele nemtesti de specialitate au facut praf Dacia, ar trebui sa consideri si ceea se intampla in realitate acolo. Dacia se vinde! Si se vinde chiar bine.
      Cainii latra, ursul vinde 🙂

      Reply
    • Juke

      Ei… eu cred ca s-a simtit putin lezati ca o tara eminamente non-automotive vinde pe piata vest-europeana. Initial m-am gandit ca e iar eterna problema germano-franceza pentru ca pana la urma “vinovati” sunt cei de la Renault, ei au relansat Dacia, au imbunatati-o radical si au promovat-o worldwide.
      Dar au avut aceeasi reactie cu Skoda, pe care ei au preluat-o in anii ’90.
      Deci, daca nu esti neamt 100% ti-o cam auzi pe acolo.

      Cazul USA vs Japan se aplica (intr-un fel sau altul) si aici. Doar ca nemtii sunt temperati de UE sa dea cu parul (amenda, adica). Fii tu sigur ca ar gasi la Dacia (indiferent de model) destule defecte sau neconformitati.

      Reply
  5. maniak

    Eu am o problema cu review-urile tale despre masini in sensul ca scrii numai aberatii. Gen consum 12 % in afara si 11 % in oras sau ca SUVUL tremura la 220 la ora. Ca are butonul de volum pe dreapta si tu esti obisnuit cu el pe stanga drept pentru care masina ti se pare naspa.
    Tu mergi cu o masina si ti se pare naspa ca are ESP, il dezactivezi ca merge mai bine asa .
    Daca toti jurnalistii ar scrie ca tine ar prefera dealerii sa dea masini in test la oameni normali de pe strada.
    Intradevar ,in TopGear nu gasesti nimic de rau de nici o masina, jumate este plina de reclame – usability 0 cum s-ar zice dar cam acelasi lucru e si la tine .
    Ti se pare ca ( hyundai )Ceed-ul tau este cea mai a dracu masina .

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.