Lupta dintre SMURD si Ambulanta

EXCLUSIVITATE

In seara asta un tip care mergea aiurea pe strada a cazut jos in intersectie, undeva pe Magheru (nu stiu exact care e strada cu intersectia). La locul accidentului a ajuns imediat un echipaj SMURD si i-a aplicat o perfuzie si l-a stabilizat pe tip. Intre timp a ajuns acolo in mare viteza si o ambulanta SMURD, apelata de catre trecatori la 112.

ambulanta smurd ambulanta

La 3 minute dupa acest lucru, se vede in imagini, a aparut si o ambulanta de la serviciul de ambulante Bucuresti. Tipa de la ambulanta ma vede ca filmez, isi ia manusile din masina si vine repede la SMURD si zice ” gata, preiau eu “, doctorita de la SMURD i-o taie direct: am inregistrat-o noi, ramane la noi.

Tipa de la ambulanta se simte linistita, se urca inapoi in masina, pleaca 10 metri mai incolo, se opreste si anunta prin statie ca a ajuns SMURD-ul inaintea lor, ofticandu-se ca a facut un drum degeaba.

Acum unde e problema? Lipsa de interes sau profesionalism al oamenilor de la Ambulanta Bucuresti, sau lipsa de dotari? Sa aibe SMURD masini mai bune, nu cred, dar au o atitudine diferita.

Mai mult, de 2 zile vad masini SMURD dimineata ce stau si pescuiesc oamenii carora li se face rau in metrou din cauza lipsei de aer. Se pot vedea la Aviatorilor sau la Victoriei in fiecare dimineata de la ora 8 la ora 10, atunci cand metroul e supraaglomerat. Si totusi … moartea domnului Lazarescu sa fie un lait motiv cu care se intretin spitalele si serviciile medicale romanesti?

Ti-a placut acest articol? Aboneaza-te la feed-ul RSS sau citeste articole pe aceeasi tema din lista de mai jos.

    Am facut o fapta buna
    The BREAKING NEWS
    Sultia in coaste
    The Seeker: The Dark Is Rising (2007)
    200 de lei deturnarea
    Semafoarele inteligentei mele
Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1,347 comentarii

  1. Comentariu scris de SMURD
    Publicat la data de 5.3.2010, ora 21:48

    DECI:G(kg)x6xX=mg introduse in 100 ml solutie
    1 ml/ora =o doza de X ug/kg/min
    rezulta ca 100×6x1=600
    X = 1 pentru dopamină şi dobutamină………….X=0,1 pentru adrenalina
    1 ug/kg/min la un ritm de 1 ml/oră
    deci avem nevoie de 7,5 ml/ora
    picurator=60 picaturi/min
    nnnnnnnn
    0,125ml/min inseamna ca avem 7,5 picaturi
    DAR VREAU SA VAD ALEA CU VURGULA

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 6.3.2010, ora 14:36

      Asa … asta ca sa mai rasucesc putin lucrurile lasand loc si altor asi sau profesionisti sa poata sa isi dea cu presupusul.Deci smurd se ia dupa formula din Urgenta Prespitaliceasca de Dr Szegedi dupa formula 6xGreutatea(kg)=mg diluat pana la 100 ml,adica:rata(mol/ora)=greutatea(kg)xdoza(ug/kg/min)x60min/ora supra concentratia(ug/ml)
      nociv da un indiciu cum ca ar fi peste 100 banuiesc ca a folosit regula de trei simple unde ii iese cateva cifre ca 1,875 adica un 112,5 picaturi(112-113)
      Haideti dati cu parerea ca moare pacientul si vociv nu afla cate picaturi tre sa dea ca din dispecerat i se spune 7,5micrograme/kg corp/min si el ca paramedic tre sa stie sa administreze corect , ca doar i se zice sa dea dopamina 200mg in 500 ml glucoza.
      Vedeti voi unii dau in o 100 de ml ,de regula se foloseste in 250ml nociv vrea in 500.Pana la urma cate picaturi or fi :8,18,35,75 sau 112?????????????
      Nocive crede-ma ca nu o data am administrat dopamina si stiu cum se calculeaza.Insa nu cred ca tu ca paramedic cu 3 saptamani de curs esti capabil sa faci astfel de calcule ca poate imi raspunzi la un pac de 70 de kg la care se indica 6,5 mcg cate pic dai /min cu un perfuzor obisnuit?
      Practic nu stiu ce vrei tu sa demonstrezi,un lucru e cert ai o oarecare simpatie fata de minein a purtadiscutii taioase pe chestii medicale.Insa tare ma tem ca daca mai lansez teme de practica va balbaiti.

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 16:43

        aici am facut o gresala de scris:rata(ml/ora) scuze nu mol/ora

  2. Comentariu scris de nociv
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 10:54

    Dr Petrisor Varasteanu – l-am intalnit meteoric pe la Tg Mures , de cateva ori . Am inteles ca a fost asistent medical ( un avantaj , dupa parerea mea ) , si da mai macho …Profesional – nu ma pronunt , am doar un mic dubiu asupra unui caz prezentat in serialul despre SMURD la Prima – episodul 1 , in care era implicat .
    Dar cred ca nu-i un secret pentru nimeni ca “Parintele” e ceva mai dictator din fire ( meteahna orientala ) , si nici un doctor SMURD nu va face / spune altceva decat ce se ordona de la “centru” . Altfel , capul va sta langa picioare…
    Hai , Sa traim !

    • Comentariu scris de mengele
      Publicat la data de 6.3.2010, ora 14:09

      Tu ai ,,un dubiu ,,???? Eti dat dracului fecioras , ii fi tu vreun pui de zmeu care nu isi cunoaste lungul nasului dar deja treci granita nesimtirii .

    • Comentariu scris de Doc
      Publicat la data de 6.3.2010, ora 14:46

      Mai fearless leader, o the great one, oh mighty warrior, oh doctor Dolittle, parerea mea ca in Mures exista o adunatura de dobitoci, sa vedem caz concret, in cartea minune ˝Primul ajutor calificat˝ unde din nou ma face sa rad cuvantul calificat, scrie asa:
      RCP copil, o data se face 15/2 apoi 30/2, pai ce sa mai inteleaga boul de pompier?Va rog frumos sa-mi confirmati cele spuse de mine, daca doriti va comunic si paginile unde se specifica aceste avioane.

      Apoi, pentru distractia noastra, inca o perla in imobilizarea unei paciente dintr-un accident rutier, executata cu brio de un echipaj SMURD.
      http://www.agenda.ro/main/video_page/news/28418.html?video_id=4688

      • Comentariu scris de Doc
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 14:50

        Si tot o data astept comentarii obiective la materialul video.

      • Comentariu scris de Doc
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:22

        http://www.agenda.ro/main/video_page/news/28418.html?video_id=4689

        http://www.agenda.ro/main/video_page/news/28418.html?video_id=4690

        Celalalte filmari de la accident

      • Comentariu scris de Doc
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:26

        In continuare, la una din filmari, soferul uneia din masini acuza dureri la piept si spate, ma intreb eu asa, cu mintea mea tampita, ce cauta afara fara sa-l fi vazut macar un pulifric?
        Un altul asteapta langa Loganul albastru cu un hematom cat casa poporului la nivelul arcadei sprancenoase.
        Ce este asta domnilor, prostie sau incompetenta?

      • Comentariu scris de nociv
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 22:06

        15/2 – 2 salvatori
        30/2 – 1 salvator
        este exact dupa ERC 2005

      • Comentariu scris de Doc
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 22:13

        Chest compressions are performed as follows.
        For all children, compress the lower third of the
        sternum. To avoid compressing the upper abdomen,
        locate the xiphisternum by finding the angle where
        the lowest ribs join in the middle. Compress the
        sternum one finger’s breadth above this; the compression
        should be sufficient to depress the sternum
        by approximately one third of the depth of
        the chest. Release the pressure and repeat at a
        rate of about 100 min−1. After 15 compressions,
        tilt the head, lift the chin, and give two effective
        breaths. Continue compressions and breaths in a
        ratio of 15:2. Lone rescuers may use a ratio of 30:2,
        particularly if having difficulty with the transition
        between compression and ventilation

        Da omule, dar chestia asta nu este specificata in manual, eu la lucrul acesta am vrut sa ajung.
        Daca cumva ma insel, posteaza aici textul.
        Eu am citit de la cap la coada cartea, din pacate nu se specifica, asa ca, pompierashii vor fi cam bulversati.

  3. Comentariu scris de nociv
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:27

    o mica demostratie, acum sunt nociv

  4. Comentariu scris de mengele
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:28

    acum mengele

  5. Comentariu scris de nociv
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:28

    Ma rusinai …Personal , am fost mai critic fata de bietii flacai -paramedici chiar decat profesorul Abel , si decat toti ceilalti de la Ambulanta la un loc ( daca cititi cu atentie postarea mea ) !!
    Tinere Doc , concluzia e una singura – dupa parerea celor mai multi de pe aici ( in afara de noi doi si nea’ sile , putin ) , flacaii au lucrat aproape perfect !! Nimeni nu prea are observatii obiective !
    Caz inchis , cred eu..Urmatorul caz pt dezbatere !!
    Dom’ Mengele . te-ai deconspirat…Esti Doctor la Ambulanta !! Si Doctorii mai gresesc…
    Respekt !

    • Comentariu scris de Doc
      Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:34

      perfectul simplu, Oltenash?
      nici nu este de mirare caracterul tau.
      Apoi, ce flacai au lucrat aproape perfect?
      Eu unul cred ca, ori esti un tampit, sau doi, sau trei, dupa mica mea demonstratie, care chiar nu aveti habar de medicina de urgenta, sau chiar esti un prost, de oltean bineinteles.

      • Comentariu scris de fara
        Publicat la data de 9.3.2010, ora 22:53

        apropo de faza cu filmarile de la accident de persoana cu hematom la o triere de victime se lasa:”dracuu” hematomu in pace si se iau in triere persoanele mult mai grave decat hematomul {nu ca nu arr fii ceva gravv } dar totusii si filmarea incepe cand cei de la ambulanta si cei de la smurd sunt deja acolo dar de ce dracu nu ai zis aia de la ambulanta de ce dracu il lasa pe ala cu hematomu sa stea asa si ai zis numa de aia se ;la smurd ala de la ambulanta unde dracu sunt nu sunt toto acolo

      • Comentariu scris de Doc
        Publicat la data de 10.3.2010, ora 08:06

        Ia sa-mi explicati si mie, un TCC cu hematom la nivelul arcadei sprancenoase, unde exista posibilitatea ca reflexul Cushing sa se declanseze, ce grad de urgenta in triaj are?

    • Comentariu scris de mengele
      Publicat la data de 10.3.2010, ora 10:37

      Te inseli copile NU sint medic , sint un asistent dar vreau sa fac meseria aceasta de cind eram copil mic ,

      • Comentariu scris de pinky
        Publicat la data de 15.3.2010, ora 14:54

        da….inteleg cum e……..sa sti mengele ca sunt la fel……….dar nu la ambulanta , la smurd, de-abea astept…..imi puteti impartasii voi cateva senztii “tari” sa vrea si mai mult!!!

  6. Comentariu scris de Abel
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:28

    acum Abel, tot prostul poate sa preia numele altuia

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 6.3.2010, ora 16:25

      Nocive sau cine ii fi tu ,ai perfecta dreptate ,oricine poate lua numele oricui
      insa esti primul care posteaza sub numele meu
      Asta inseamna sa ma astept ca vreun cretin sa posteze in numele meu
      stiu eu ce minuni.Sau iti pare ca nu sunt acel Abel de la ambulanta Salonta pe care il stie smurd?!
      Asa dar pana la urma cate picaturi tre date in cazul tau si te rog sa imi raspunzi si la intrebarea mea dopa in 250 ml ser sauG5% la indicatia de 6.5 de ,cam cate picaturi vin poate mai calculeaza sismurd sa nu uitam ca e un perfuzor normal.
      Hai ca nu e greu

  7. Comentariu scris de nociv
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 15:33

    Nea Mengele , ai personalitate dubla…nu-i a bine …si lucrezi si-n urgenta , sa inteleg !!
    Nu prea se face , ce incerci matalutza…Fii mai creativ , daca poti…Daca nu , lasa-ne ! Nu vezi ca discutam chestiuni profesionale si serioase ?? Daca ai ceva de spus – esti binevenit , daca nu , ia un pix si noteaza …
    Hai , sa traim !

    • Comentariu scris de mengele
      Publicat la data de 10.3.2010, ora 10:44

      Bai asta tu nu vorbesti cu acel mengele ca de obicei !!!! ASA CA ZIIIT !!!!

  8. Comentariu scris de Abel
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 16:40

    se pare ca postarea mea cu formulele de calcul cu cele 112 picaturi nu a aparut

    • Comentariu scris de nociv
      Publicat la data de 6.3.2010, ora 17:37

      Pt – 112 pic / min :
      Bingo !!!
      Nene , nu stiu cine esti , dar ma inclin…Sigur esti de-ai nostri – SMURD – Nostra Patria !!
      Pt 6,5 mcg/kcorp/min , pacient 100 kg , Dopa 200 mg in 250 G5 sau SF , perfuzor normal de 20 pic / ml , propun 16 pic / min .
      Respekt !

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 21:36

        si daca io zic 45-46 de pic te mai documentezi?

      • Comentariu scris de nociv
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 21:58

        Never ever !
        46 pic la picuratorul. de 20 pic/ml = 2 ml / min
        1 ml din sol 250 G5 + 200 mg Dopa contine 800 mcg
        2 ml / minut inseamna 1600 mcg / minut
        Necesarul pacientului : 6,5 mcg x 100 kg = 650 mcg / min
        La 46 pic pe minut , dai de 2 ori si ceva necesarul pacientului !
        Parerea mea !

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 22:00

        nocive eu amintrebat pacient 70 de kg cu oind . de 6,5 ce am uitat sa precizez e ca folosim fi de 0,5% a cate 10 ml fiola
        ce contine 50mg dopa
        poate refaci calculul la 70 de kg
        asta asa ca sa ramanem la avioane ca la 100 de kg e alta cifra

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 6.3.2010, ora 22:07

        nocive te asigur ca 100% nu sunt de-al vostru adica smurd ci lucrez la SAJ Bihor
        daca tot ai dubi ca nu as fi acel Abel pe care il stie smurd sau mai bine zis la care zicea smurd ca se da te invit sa faci o tura cu mine pe ambulanta

  9. Comentariu scris de Doc
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 16:44

    Nenea Abel, astept comentarii privind accidentul postat de mine

  10. Comentariu scris de Doc
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 17:05

    Pagina 170 din manualul de prim ajutor ˝calificat˝, spune asa:
    la un scor Glasgow de 15 sunetm in coma minora, COMA MINORA?
    Eu stiam ca prin scorul Glasgow se stabileste TCC-ul, adica minor, mediu sau sever, ori nu stiu eu chiar nimic din medicina asta de urgenta?

  11. Comentariu scris de Abel
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 17:19

    Doc cam ce ai vrea sa zic ,ca s-au miscat exemplar pe prost.Nu ai ce sa le ceri mai mult.Atat stiu atat pot asta e smurdul actual din romanica noastra un serviciu competent si exemplar pe care fi atent cica vor sa il copieze si vecinii.Da hai ca il supar pe nociv si mi-l aprind pe cap pe smurd.Insa am o intrebare la acel accident nu era necesar si un echipaj cu minim asistent? fie el de la SAJ sau smurd.In arad nu au ca si la oradeao masinuta mica cu care sa se deplaseze medicul de la smurd pt a veni in sprijinul echipajului inferior.Defapt e un echipaj B1 ce sa caute un echipaj B2 de la ambulanta.
    Doc sunt multe lucruri de comentat
    Sti ce vad eu, asistam la o intoarcere in timp cam cum era acu 20 de ani salvarea,diferenta e ca atunci erau daciile bine cunoscute cu sofer,acuma avem mercedesurile cu 3 ingerasi salvatori care fac si ei ce pot. ca de stiut o stim noi cei care lucram cu ei.Bravo asta da evolutie in medicina de urgenta, felicitari celor care sustin acest sistem.

    • Comentariu scris de Doc
      Publicat la data de 6.3.2010, ora 19:15

      Asa este, merci de efort, ai raspuns exact asa cum m-am asteptat.
      SMURD-ul este si va fi o ambulanta veterinara.

      • Comentariu scris de pinky
        Publicat la data de 15.3.2010, ora 15:05

        vai ce frumos vb! Sa se vada, oamenii care salveaza vieti trebuie sa aiba si un limbaj frumos, zic eu, si orice cadru medical, sper ca tie ti-ar placea daca ar zice cineva, ambulanta………………………..nu aduc asemenea cuvinte pe acest sit, fiindca oricum e un sit omenesc……….!

    • Comentariu scris de fara
      Publicat la data de 9.3.2010, ora 22:58

      cum dracu toata lumea din tara asta in afara de cei care lucreaza la ambulanta au parere proasta despre voi darrrrr totusi numa voi va vedeti super eroi in filmareeeeeeee bai doc si abeal easte si ambulanta aia de ce dracu nu se uita la hematom tiam mai zis de ce nu ai nic de comemnat la ei pentru ca atata vezi in fata ochilor ambulanta si atata drq ca toata tara are parere proasta despre ia mai ales cand vine cate o asistenta deaia de la tara toata in flegme si trezita din somn te mai ia si la mistooo hai tacii ca stii bine ca asa este

  12. Comentariu scris de Abel
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 22:51

    cineva mai nou radea de colegii mei de la ambulanta ca au imobilizat o fractura de femur cu KED-ul,daca retin bine e de prin hunedoara
    polifrici bineinteles.Acuma eu il intreb daca stie intrebuintarea KED-ului. si poate ne da amanunte cum a vazut el ca au umobilizat ei femutul cu KED-ul
    parca posta cu nik fara.chiar il astept cu lamuriri
    ca tare sunt curios

    • Comentariu scris de fara
      Publicat la data de 9.3.2010, ora 23:04

      simplu ca buna ziua pulifrici sa faci pe cine vrei in fine nush ce vrea sa insemne asta te referi poate la paramedic ca am obs ca asa le zicetii nuu nu lucrez la smurd nici la ambulanta stai linistiti insaaaa te asigurrrr ca le am cu primul ajutor calificat bls ……. nu als deci nu are rost sa fiu excentric si cine stie ce doctor sunt io in fine kedul se foloseste pentru imobilizarea coloanei cervicale la acc rutiere pentru scoaterea din masina si nu numaiiiii la acc in fine dappp cum au imobilizat cei de la amb fractura de femurr:)))) simpluuuu ca buna ziua au pus kedul pe ste ambele picioare picioarele unele langa altele si lau strans cu,curelele specifice pana la spital unde a si fost intrebata la spital cine a facutt aceea prostie raspunsul fiind ca asa a crezut de cuvinta ca este mai bine:)) in fine turaa viitoare va folosii gulerul la imobilizarea fracturii de falanga sau io stiu

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 10.3.2010, ora 10:00

        Draga “FARA” se vede ca esti fara cunostinte medicale .Nu vreau sa te jignesc,dar hai ca iti raspund si tie nitel si poate iti zice cateva si nociv care zice ca e formator de paramedici
        1.pt imobilizarea coloanei cervicale se foloseste gulerul cervical
        2. KED-ul pe langa protejarea coloanei vertebrale si extragerea victimei din automobil, canale etc. se mai foloseste si la imobilizare pe perioada transportului a unor tipuri de fracturi ca:Fr de bazin,cap femural in special a celei pretrohlanteriane,scopul este de-a nu permite rotirea membrului in exterior
        -asa ca mai documenteazate inainte sa te faci de ras,nu stiu cine a fost acea persoana din spital care s-a mirat de modul cum a fost adus cu KED-ul ,o fi fost femeia de servici,de si nu cred mai degraba cred ca a fost un inteligent de polifrici care vroia sa se dea in spectacol.
        3 KED-ul mai poate fi folosit si pt transportul unui bebe
        Asa deci colega de la ambulanta a raspuns foarte bine si a procedat corect deoare ce nu era necesar salt vacum.
        -asa ca domnule “fara” calificare mai studiaza ,nu de alta dar intaresti ceea ce sustin eu si restul si faci smurdu de rsune.Eu personel te felicit deoarece arati si dovedesti un adevar.

  13. Comentariu scris de Abel
    Publicat la data de 6.3.2010, ora 23:41

    nocive nocive cum te incurc eu pe tine., se incepe cu 285 mcg/kg/min-adica 14-36 de pic la adultul de 70 de kg,iarcrescand progresiv doza eficace si uzuala in jur de 6,5 insa la nevoe se poate ajunge chiar si la 15 care depaseste 100 de picaturi asta la pac de 70 de kg

    Da ai tu ce ai cu 100 de kg. in fine sunt avioane

    • Comentariu scris de fane
      Publicat la data de 7.3.2010, ora 09:39

      Abel,tu inca nu ai inteles ce vrea sa spuna nociv.Adica,tu daca ai dat raspunsul care trebuie,esti de la smur,daca dadeai un raspuns gresit,erai de la SAJ,de parca numai la smur sunt medici si asistenti buni.La SAJ sunt si mai buni,si asta o stii si tu si multi altii.Ce face un asistent la SAJ nu face unul la smur.

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 7.3.2010, ora 19:07

        Ehhe… fane altceva urmareste el,Categoric caci asistentii de la ambulanta sunt mai de admirat comparativ cu cei de la smur.Acuma sa fim realisti, vorba aceea nu este padure fara uscaturi.Cat despre medici,serviciile de ambulanta au medici buni, care comparativ cu cei de la smur fac o gama mai larga de solicitari
        si fac fata cu succesprovocarilor. E drept viata la smur e mai frumoasa fata de anbulanta ,ei stau mai mult pe dreapta fata de noi.Da hai ca asta e o alta papa de peste.Asa dar nocive crede-ma pe cuvant caci sunt de la ambulanta si nu de la smur.si nu sunt cel mai bun din ambulanta Bihor,sunt colegi mult mai bine pregatiti decat mine

  14. Comentariu scris de fane
    Publicat la data de 7.3.2010, ora 10:29

    Probabil nociv te intreaba de medicatie si alte alea ca sa stie ce sa predea la pulifrici in calitate de formator veterinar.Apropo,primarul Bucurestiului vrea sa faca smurd pentru animale .Mai bine i-ar prelua pe astia care sunt acuma pe la IISU,ca tot se ocupa cu animale prin copaci,canalizari,samd

  15. Comentariu scris de Doc
    Publicat la data de 7.3.2010, ora 10:37

    :) Bine zis Fane, poate asa si se va intampla.

  16. Comentariu scris de fane
    Publicat la data de 7.3.2010, ora 13:25

    Doc,despre postarile tale…Se vede ca astia de la smur,atunci cind nu e ceva regizat sau cu televiziunea dupa ei,fac ceea ce au invatat si au tinut minte,adica numai PROSTII.Partea nasoala e ca invata medicina pe viu,adica pe suferinta oamenilor,ceea ce e pacat,cand avem atatea scoli reale de medicina ,cand avem atatea cadre medicale competente,iar noi ne complacem si sustinem prostia si incapabilitateta unora,si asta pe spinarea noastra si pe multi,foarte multi baniCeea ce e aiurea iarasi,si suspect in acelasi timp,!!!de ce nu zice nimic “parintele” acestor tampiti care au furat si termenul de paramedic ??????????

    • Comentariu scris de Doc
      Publicat la data de 8.3.2010, ora 00:08

      Asta si vreau sa evidentiez, ei sunt ceva mai mult decat in plus, in medicina de urgenta, sper ca pe viitor sa mearga impreuna cu, colegii lor la salvat de animale si sa lase salvatul de vieti omenesti in seama celor care asta fac de decenii, nu de cativa ani.

  17. Comentariu scris de pinky
    Publicat la data de 7.3.2010, ora 18:39

    pentru dyutza-sper ca mai intri, am o intrebare! am auzit ca sunt portile deschise la ISU mia-i putea spune pana cand?….sau altcineva din arad care stie…..ms
    Pe aici nimic nou, dezbatere!:))
    Va saluta Aradul!!!!!

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 9.3.2010, ora 16:49

      pinky propune tu ceva ca nociv e receptiv si te va lamuri, iar eu voi mai incurca putin treburile.Cu respect AMBULANTA mereu la datorie

      • Comentariu scris de pinky
        Publicat la data de 14.3.2010, ora 21:02

        aha, pai acum m-am cam lamurit, dar poate iti amintesti tu ceva, si imi trezezesti curiozitatea…propun eu ceva, cand am un dubii, …multumesc ca mai propus:D

  18. Comentariu scris de fara
    Publicat la data de 9.3.2010, ora 23:09

    doc si abell voi vorbiti din perspectiva ca sunteti sau lucratii intrun orass mare adevarat? teas ruga sa vezii in orasele mici sa nu vorbesc de sate comunee ce insemna ambulantaaa nu am nimic cu amb specific nici cu smurdull parerea mea este ca si de o parte si de alta sunttt uscaturii si ar trebuii sa fiti realistii ca e jalnic ce se intampla pe la comune sate mici cu amb e jalniccc cel putin in partea oltenieii e dezastruuuuuuuuuuuuuuuuuuu totalllllllll totall

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 10.3.2010, ora 10:29

      din contra eu lucrez intrun orasel care are arondat 44 de sate, insa ai dreptate sunt uscaturi si de-o parte si de alta,insa nu poti sa compari unu cu 3 sapt cu unu cu minim 3 ani de scoala. Insa nu stiu ce e in partea olteniei ca eu sunt din Bihor.

  19. Comentariu scris de cosmin
    Publicat la data de 9.3.2010, ora 23:16

    http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/au-ales-sa-incheie-anul-cu-un-p rotest.html inca ceva aratatimi va rog o stire dinROMANIA unde se zice ca din cauza smurdului o murit cineva aratatimi va rogg ca din cauza ambulanteiiiii sunt o gramadaaaaaa varoggg

    • Comentariu scris de Doc
      Publicat la data de 10.3.2010, ora 08:02

      Dar stiti dumneavoastra de ce a fost demis Dr. Tibi Bondar?

      • Comentariu scris de mengele
        Publicat la data de 10.3.2010, ora 10:41

        Datorita faptului ca nu sa PLOCONIT INAINTEA LUI habibi !!!

    • Comentariu scris de mengele
      Publicat la data de 10.3.2010, ora 10:40

      Cauta pe net si vei gasi ca in localitatea Vulcan a murit un om la 50 de m de sediul smurd pulimedici care au refuzat sa acorde primul ajutor fiinca ATENTIE !!!! NU AU FOST SESIZATI PE 112 !!! Asa ca fugi tare , DAR ASEMENEA STIRI SE SCRIU CU LITERE MICI NU CA DESPRE AMBULANTA CU LITERE MARI !!!

      • Comentariu scris de pinky
        Publicat la data de 15.3.2010, ora 15:16

        daca ai sti tu cati au murit fiindca ambulanta a ajuns in 2 ore…acolo ce scuza este nu au avut motorina???:))

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 15.3.2010, ora 23:22

        Pt tine pinky am sa repet de ce ajunge ambulanta dupa atata timp.Dar am sa fiu mai explicit sunt sa zicem 3 ambulante medicalizate ,adica cu cadre medicale.Toate trei sunt plecate la solicitare.Intervine un alt caz de-o urgenta de gr 1, pe cine trimiti aici? arunci pacientul ia strada doar ca sa mergi la o alta solicitare,poate tu nu sti cat de mult timp se pierde la un spital pana predai pacientul.Uite te duci la spitalul de psihiatrie care este un spital pavilionar,aici cam ajungi sa pierzi cam 30-40 de minute,uneori stai la rand sa intri in primire deoarece e un alt pacient inaintea ta,alteori dureaza minute bune pana ce vine medicul de la stiu eu care pavilion pana iti consulta pacientul ,sa se vada daca ramane internat sau nu,deoare ce nu iti poate da drumul pt ca ai nevoe de numarul de registru si asta depinde din care registruiti da.dar mai dureros e cand mergi la judetean la upu unde intr-o noapte pe cand la Salonta eram doar 2 echipaje B si am dus un pacient din Sp Salonta la UPU Oradea, ce sa vezi sunt blocat la upu caci doctoita SMURDnu binevoieste sa imi puna parafa pe foaie pana ce nu coboara cardiologul sa vada daca pacientul ramane sau nu la ei sau il trimite inapoi la Salonta.AMm ajuns la UPU in jurul orei 23,25 cam pe la 23,45 ma suna colegul care venea spre Oradea cu un alt caz cum ca la sp Salonta e un iMA ce tre dus de urgenta la cardio .Explic doctoritei SMURD ca tre sa plec duc munca de lamurire sa imi puna parafa,foarte taios imi zice nu,atunci am inceput sa schimb si eu placa sa explic ca vpoi suna in dispecerat si va trebui sa ii fac raport. nu a vrut nici in ruptul capului,am sunat pe 112 am explicat medicului coordonator de la amb patania ,acesta m-a rugat s-o conving cumva sa imi dea drumul, am reincercat sa vb cu acea doctorita raspunsul a fost acelasi am reanuntat dispeceratul deja era ora 0 si 10.M-am dus la doctorita si i-am zis uite daca nu doriti sa imi puneti parafa e ok eu am un caz la sp Salonta ce tre adus la Oradea un infarct,eu o sa trec in fisa numele dv. si o sa trec orele de stationare cu mentiunea ca refuzati sa puneti parafa si sunt obligat sa va fac raport,a vazut ca sunt hotarat si in scarba mi-a pus parafa ca la un milog de parca mie mi-ar fi facut un serviciu.Inchipuieti ca acea femeie a fost nevoita sa isi plateasca masina pana la spit Salonta deoarece nu era ambulanta disponibila.Asta e unul din zecile de cazuri de acest tip cand ambulanta e blocata pe la spitale.Ma intreb oare polifrici de ce nu au fost trimisi,oare era prea tarziu si li se tulbura somnul,caci dupamasa au batut mingea pe platou?
        Asa caci dedu singur de ce intarzaie ambulanta la cazuri.Te asigur eu ca noi nu stam sa terminam partida de sah si apoi mergem la caz.Lipsa de echipaje suficiente,teritoriul mare arondat ambulantei,toate acestea duc la intarzaierei.Deci cine e de vina?
        in perioada in care eram la SMUR voluntar aveam o idee proasta despre ambulanta, asta fiind acu 12 ani si a tinut pana in ziua in care am hotarat sa fac si la ambulanta sa vad cum e ca una auzeam la SMUR dar defapt alta era realitatea . Abia cand am ajuns intre ei am vazut adevarata fata a ambulantei si volumul de munca,o coordonare corespunzatoare incercand sa onorezi cat mai repede posibil cazurile tratand cu prioritate urgentele majore,nu era nici pedeparte lejeritatea de la smurd unde eram unflat de somn.

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 10.3.2010, ora 11:15

      cosmine ce nu sti tu e ca area gravida era decedata de cel putin 40 de minute inainte sa ajunga ambulanta la ea, si surpriza; primii au ajuns poifricii ingerii salvatori.la scutrt timp a ajuns si un echipaj cu medic de la smurd Oradea

      • Comentariu scris de sile
        Publicat la data de 16.3.2010, ora 12:16

        Abel, in asemenea cazuri cand primesti refuzul de a parafa, sau o analiza dureaza o vesnicie si nu iti este permis a pleca “pana nu vine analiza” poti lua numarul de internare din registrul de internari si cu asta basta.

  20. Comentariu scris de Abel
    Publicat la data de 10.3.2010, ora 11:02

    mengele vina ne apartine in totalitate, sti de ce? pt ca noi continuam sa ii protejam pe acesti polifrici, nu dam pe post gahele facute de ei unde in bihor avem cazuri concrete, cazuri urmate cu deces, nu are rost sa le repostez. Multe cazuri au fost preluate de catre echopajele ambulantei si au fost reechilibrate,stabilizate corespunzator.Jalnic ca un echipaj de prim ajutor calificat sa nu stie sa panseze o plaga JALNIIIIIIIC, pacienti abandonati la locul accidentului.
    mengele sunt convins caci si tu ai o gramada de patanii cu polifricii

    • Comentariu scris de mengele
      Publicat la data de 13.3.2010, ora 10:45

      CU PULIMEDICII !!!!!

    • Comentariu scris de cosmin
      Publicat la data de 16.3.2010, ora 00:55

      nu vorbiiii pentru toata tara si pentru toate judeteleeee!!! ca poate acolo orr fii asa poate in alte judete e ambulantaa vaii…..la eii !!

  21. Comentariu scris de Abel
    Publicat la data de 11.3.2010, ora 14:09

    Legea spune clar :cel mai mare in rang medical de la fata locului este direct raspunzator de activitatea de la fata locului, nicaieri nu nscrie ca daca smurdu ajunge primul ei taie si spanzura .Problema e a noastra a celor de la ambulanta care ne lasam calcati in picioare de niste amatori. Nu va tae nimeni capul daca va faceti treaba, nu va lasati injositi chiar daca vine TIM-ul. Va zic sincer la capitolul manevre practice nu sunt mai ASI.Acuma nu stiu cum e in alte parti ale tarii insa la noi in Bihor personalul de la ambulanta e bine instruit si asta si datorita conducerii care isi da silinta ca personalul sa cunoasca meserie .Eu tin minte prin ce examen am trecut la angajare,asta poate si datorita faptului ca eram multi pe un loc si s-a selectat ce e mai bun.
    Luati exempulu meu nu va lasati calcati in picioare si atunci cand sunteti bruscati de catre ROSIORI dati-le peste botic .Ce sa va faca ?! mai mult de-a va pupa in dos nu au ce atata timp cat va faceti treaba ca lumea.Daca noi vom continua sa ne lasam si sa ne dam la o parte ,doar le vom da motive sa ne improaste cu noroi.Dragi colegi haideti sa fim uniti si sa ne facem treaba asa cum trebuie ,sa nu lasam activitatea noastra in seama unor AMATORI.Haideti sa nu lasam caruta s-o ia la vale dupa bunul ei plac, este mult mai greu s-o scoti din rapa si s-o repui pe drum.

  22. Comentariu scris de dyuta
    Publicat la data de 11.3.2010, ora 20:56

    Abel te rog sa ma crezi ca nu eu am postat comentariu de mai sus iar cel ce foloseste numele meu e un nimeni si va ramane un nimeni

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 11.3.2010, ora 22:57

      La care comentariu faci referire.Insa cel ce posteaza in numele altuia pe langa faptul ca are probleme la mansarda e in adevaratul sens al cuvantului o rampa de gunoi.

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 11.3.2010, ora 23:44

      Dyuta nu vad comentariul de mai sus la care faci referire ,insa cel care posteaza in numele altuia,nu ca are probleme l mansarda ci o rampa intreaga de gunoi

      • Comentariu scris de piticu
        Publicat la data de 11.3.2010, ora 23:45

        nu le mai vezi ca le-am sters eu atat timp cat nu-si aveau sensul

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 11.3.2010, ora 23:53

        multumesc si felicitari pt acest sait
        sper ca aceste discutii sa duca la ceva constructiv ,la o mai buna organizare a serviciului de urgenta prespitalicesc,ca pacientul sa primeasca cea mai buna ingrijire medicala,adica de calitate

      • Comentariu scris de piticu
        Publicat la data de 12.3.2010, ora 01:09

        mersi si eu, sa stii ca m-au marcat discutiile dintre voi.

        Discutiile nu se vor opri aici si eu mai am una alta de spus :)

    • Comentariu scris de Abel
      Publicat la data de 11.3.2010, ora 23:56

      dyuta am citit pe mail ce a fost postat.Da pe mana unora ca astia e incredintata viata suferindului.Cred ca stim cu totii cine a postat acele cuvinte.

      • Comentariu scris de Abel
        Publicat la data de 12.3.2010, ora 08:58

        Chiar te asteptam sa ni-te alaturi ,si poate ar fi bine sa ne punem si noi poza in dreptul postarii,nu inteleg de ce se ascund unii in spatele unui nik

      • Comentariu scris de piticu
        Publicat la data de 12.3.2010, ora 09:51

        Da, te inregistrezi la Gravatar.com cu o adresa de mail pe care nu ar putea-o cunoaste multa lume:)

      • Comentariu scris de pinky
        Publicat la data de 14.3.2010, ora 21:07

        chiar nu gasesc rostul aflarii identitatii. Toata lumea care scrie aici , lucreaza la ambulanta sau la smurd, sau oamenii normalii care au ceva de spus…ce conteaza cine sunt?……mie nu mi se pare asa interesant numele fiecaruia pe cat cuvantul care vrea sa il spuna, si opinia lui proprie….eu sunt din vest(se stie de unde) de unde e si dyutza , poate ne cunoastem dar care e chestia?

  23. Comentariu scris de Doc
    Publicat la data de 11.3.2010, ora 22:35

    A, pt cel care posteaza in numele altuia, exista o chestie ce se numeste IP Adress, este unica pt fiecare conexiune la net, facem pariu ca aflu cu exactitate de unde postezi aici, adresa, numele celui care este titularul contractului, etc?

  24. Comentariu scris de nociv
    Publicat la data de 12.3.2010, ora 01:42

    Guys , va salut respectuos si ma bucur ca steagul combaterii este inca sus !! Chestiuni variate m-au tinut departe de computer , dar revin curand !!
    Respekt !!

  25. Comentariu scris de Doc
    Publicat la data de 11.3.2010, ora 11:43

    Inca un exemplu foarte bun de comportament etico-moral exemplar din partea celor care maine exista sansa ca un amarat sa ajunga pe mana lor.
    Sa nu vorbim de caligrafie, jenant.

  26. Comentariu scris de dyuta
    Publicat la data de 11.3.2010, ora 14:47

    Va rog frumos care folositi numele meu nu mai folositi cuvinte obscene ca nu e genu meu Salutare Ps :D oc imi pare rau dar nu sunt eu cea care a scris nu cred ca am folosit asemenea cuvinte in comentarile mele

  27. Comentariu scris de Doc
    Publicat la data de 11.3.2010, ora 22:28

    Sorry, am sarit la concluzii pripite.O intrebare, ai fost la semnarea contractului pt masinile noastre, de catre Elena Udrea?

Lasa un comentariu